Docència

Marc Arza

La UVic imparteix a Manlleu un curs sobre ‘soft skills’ per a l’entorn digital

20.04.2023

L’Escola de Postgrau de la UVic ha posat en marxa un curs de formació contínua sobre Soft skills per a l’entorn digital, que s’imparteix per primer cop a la seu del Campus Vic de la UVic-UCC de Manlleu. Es consideren soft skills aquelles habilitats socials, emocionals i comunicatives que fan servir les persones a l’hora d’interaccionar. Són habilitats intangibles, no mesurables i a vegades innates, però que poden ser adquirides a través de l’experiència i la pràctica.

En el context actual en què l’economia digital provoca canvis en el mercat de treball, cada cop es fa més necessari aprendre les noves habilitats professionals que permetin aprofitar el potencial d’un mateix i evitar les amenaces que els canvis comporten. Aquests són els objectius principals del curs, dirigit a persones interessades a millorar les seves soft kills en l’entorn digital, que volen posar la innovació al centre de la seva àrea o empresa, incorporar el treball per projectes amb metodologies productives, saber organitzar el talent en un entorn de teletreball, gestionar la pròpia marca personal i aprendre a comunicar millor. La formació s’ha ofert en cinc sessions teòriques i pràctiques, en format híbrid i online.

El curs va començar amb una introducció a la gestió de la innovació i el canvi, a partir del model Kotter, per continuar amb una segona sessió en la qual els assistents van poder aprendre tècniques de gestió de projectes a partir del model Agile i la seva aplicació en entorns empresarials i emprenedors. La tercera sessió que es va centrar en la gestió d’equips, el talent i el teletreball, en la qual s’introduiran tècniques de foment i retenció de talent i diversos models de gestió d’equips de teletreballadors. La quarta sessió, prevista per a avui,  permetrà donar a conèixer les principals tècniques de creació d’una xarxa professional i com desenvolupar la pròpia marca personal; mentre que a la cinquena i última sessió s’ensenyarà com comunicar i presentar projectes, centrant-se en els sistemes pitch deck i elevator pitch. Cada sessió preveu un exercici pràctic que permet aplicar els coneixements adquirits.

Per al director de l’Escola de Postgrau, Eduard Prats, “a banda de ser el primer curs de formació contínua que la UVic ofereix a la seva seu a Manlleu gràcies a un acord estratègic amb l’Ajuntament, el curs pren una rellevància especial pel fet de tractar-se d’una formació orientada a l’acció i impartida per experts altament especialitzats en l’economia digital”. Es tracta de Miguel Ángel Mora, emprenedor amb més de vint anys d’experiència i fundador de Yaencontre i Housfy, entre altres projectes; i Marc Arza, cofundador i CEO de Startsud Studio, directiu i membre del Consell d’Empreses Públiques i Privades, a més de professor associat a diverses universitats i escoles de negoci.