22a edició Premis de Recerca als millors treballs de Batxillerat
Laura Martínez Presidenta ICD

La UVic lliura els Premis als millors treballs de Recerca de Batxillerat en una cerimònia virtual

22.09.2020

Tot i que el veredicte ja s’havia fet públic el mes de juliol passat, la UVic va voler celebrar, ni que fos simbòlicament, un acte de lliurament de la 22a edició dels Premis als millors treballs de Recerca de Batxillerat. L’acte es va celebrar divendres passat en format virtual, però amb el mateix esperit de sempre, gràcies a la presentació i conducció d’Enric Casulleras. “Per a la nostra universitat, lliurar els premis als millors treballs de recerca de batxillerat és un acte de reconeixement a uns estudiants i uns tutors que ens sembla indispensable, i no hi hem volgut renunciar, encara que sigui a distància", afirmava el professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació tot just començar.

L’acte, presidit pel vicerector de Recerca, Jordi Collet, va comptar amb la presència física dels representants de les entitats patrocinadores dels premis: Laura Martínez, presidenta de l’Institut Català de les Dones; Eduard Batiste-Alentorn, de l’Associació Osona Contra el Càncer; Joan Sabartés, director d’operacions de Bon Preu; i Albert Cano, director creatiu d’Eumo_dc. El director de l’oficina de Vic de la Fundació Caixa d’Enginyers, Enric Brat, hi va ser present per videoconferència, mentre que els estudiants, els familiars i els tutors van poder seguir la cerimònia des de casa.

38 treballs premiats

En l’edició d’enguany es van rebre un total de 168 treballs procedents de 129 centres de 32 comarques diferents. Les comarques que més hi ha participat són Osona i El Segrià amb 19 treballs cadascuna, seguides del Vallès Oriental (15), el Gironès (13), el Barcelonès i Gironès amb 13 treballs cadascuna i el Bages (11).

L’objectiu d’aquests Premis, que són dels més antics i consolidats de Catalunya en el seu gènere, és promoure i incentivar la vocació científica i el gust per fer recerca en els futurs estudiants universitaris, tot premiant-los la feina ben feta.

Els premis, dotats amb 14.500 euros, es divideixen en cinc categories: Premi Bon Preu, dotat amb 3.500 euros, als millors treballs en l'àmbit de les Ciències Socials i Humanitats; Fundació Caixa d’Enginyers, dotat amb 3.000 euros, als millors treballs en l'àmbit de les Ciències; Premi Eumo_dc, dotat amb 2.000 euros, als millors treballs en l'àmbit de les arts; Premi específic Osona contra el Càncer, dotat amb 5.000 euros, i el Premi específic Institut Català de les Dones, dotat amb 1.000 euros, als millors treballs sobre perspectiva de gènere, aportacions de les dones al món dels sabers, prevenció de violències masclistes i igualtat d’oportunitats entre dones i homes.

Les persones guanyadores que desitgin cursar estudis al Campus UVic de la UVic-UCC poden optar a les Beques als premiats als millors treballs de recerca que tindran el 40% de descompte en la matrícula del primer curs.

Consulteu tots els guanyadors d'aquesta 22a edició.