Docència

1r congrés d’Artteràpia per a estudiants de batxillerat

La UVic organitza el primer Congrés d’Artteràpia per a estudiants de batxillerat

14.12.2023

La UVic va dur a terme el 12 de desembre passat el primer Congrés d'Artteràpia, dirigit a estudiants de 1r i 2n de batxillerat artístic, a la Sala Mercè Torrents de la Universitat, en què hi van participar alumnes de l’Institut Baix Montseny i de l’Institut La Vall de Tenes. La jornada, que va comptar amb més d’una seixantena d’assistents, tenia la finalitat d'acostar el concepte de l’art com a eina de teràpia en professions socials i sanitàries.

Judit Russinyol, coordinadora del grau en Teràpia Ocupacional de la UVic, va obrir l’acte, amb una explicació sobre què és la teràpia ocupacional i les possibilitats que ofereix. A continuació, els estudiants van poder sentir una ponència sobre el projecte "Parelles artístiques, a càrrec de Jaume Casas. Aquest projecte vol ajuntar persones i vincular-les artísticament per crear una obra conjunta que parli dels seus sentiments, tot fent consciència de la importància de la salut mental. Així, Casas va introduir la parella artística Alexandra Jorquera i Xavier Pujol, que van explicar les seves vivències en el procés de creació d’una obra artística conjunta i com això va afectar positivament els seus processos creatius i la seva salut mental, com també va originar una amistat entre ells. Durant el congrés també es va poder sentir la ponència del terapeuta ocupacional i professor de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar Salvador Simó, que va parlar sobre les possibilitats que proporcionen l’art i la cultura com a eines de teràpia ocupacional.

Finalment, els estudiants van poder desenvolupar quatre tallers relacionats amb l’artteràpia: fabricació digital; l’art i la cultura per al benestar i la participació social; res és veritat, tot està permès, i moviment, expressió i vincles: fonamental la comunicació, la inclusió i el contacte amb la diversitat funcional.