La UVic organitza la 21a edició del Dia de l’Estadística de Catalunya

14.10.2021

La UVic va acollir el passat divendres la 21a edició del Dia de l’Estadística de Catalunya, que va reunir una cinquantena de persones a l’Aula Magna. La jornada la van organitzar els professors i investigadors Malu Calle, Martí Casals, Eva Cirera, Joan Carles Martori i Ramon Oller.

La jornada es va iniciar amb  la Conferència “El microbioma i l’anàlisi de dades composicionals”, a càrrec de Malu Calle, Catedràtica de Bioestadística i Bioinformàtica, del Departament de Biociències, UVic-UCC. Seguidament, després d’una aturada per esmorzar, es va dur a terme la taula rodona “Estadística als mitjans”.

Aquesta taula pretenia  evidenciar el pont que hi ha entre la comunicació i les dades generades. Va comptar amb la participació de Victòria Oliveres, periodista de dades a elDiario.es; Roger Tugas, periodista de dades i transparència a Nació Digital i com a moderador amb Josep Lluís Garcia, professor titular al Departament d’Economia i Empresa de la UVic-UCC.

Durant la jornada també es van lliurar els Premis del Concurs Student d’Estadística Aplicada, SEA-UAB i es va celebrar l’Assemblea SoCE. Al voltant d’una cinquantena de persones van assistir a la XXI edició del Dia de l’Estadística de Catalunya.

El Dia de l'Estadística de Catalunya és una jornada anual impulsada per la Societat Catalana d'Estadística (SoCE) que té per objectiu visibilitzar i promoure l'estadística en els àmbits científic, professional i de divulgació a la societat. Es tracta d'una trobada no només dels socis de la SoCE sinó oberta a tothom que estigui interessat en l'anàlisi de les dades. Cada any organitza la jornada una de les universitats catalanes o bé l'institut d'estadística de Catalunya. La UVic ja ho va fer l’any 2005. La jornada d’enguany es pot recuperar a través d’aquest enllaç.