Docència

Fes-ho bé

La UVic participa en un programa per promoure hàbits saludables a Osona i combatre l'obesitat dels joves

27.04.2023

L'equip del programa Fes-ho bé, en el qual participa la UVic, ha organitzat un concurs per promoure hàbits saludables, i combatre l'obesitat infantil i juvenil a la comarca d'Osona. Deu centres educatius han presentat vídeos a través d'Instagram, on han mostrat el seu compromís amb l'alimentació saludable, l'activitat física, el descans i el benestar emocional.

Cristina Vaqué, professora de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar i representant de la Universitat dins el programa, destaca la participació activa dels centres i la seva motivació per promoure la salut entre els infants i joves a través de diferents aspectes com ara l’alimentació, l’exercici físic i el benestar emocional. Els infants i els joves són considerats els protagonistes de la difusió de projectes i activitats per promoure la salut, i són ells els qui defineixen els seus interessos i necessitats, com també els qui proposen la difusió d'aquestes iniciatives.

Empreses i entitats de la comarca han col·laborat en el concurs, que ha atorgat un total de catorze premis en diferents categories. Els premis, cedits per les entitats col·laboradores, inclouen sortides lúdiques i material escolar.

El projecte Fes-ho bé, coordinat des del Departament de Salut a la Catalunya Central, busca promoure estils de vida saludables i incideix en l'entorn perquè les opcions saludables siguin fàcils d'escollir. La iniciativa compta amb la participació de diferents agents al territori i ha estat ben rebuda per la comunitat educativa de la comarca d'Osona.