Premis Recerca 23

La UVic reconeix 35 treballs en la 26a edició dels Premis als Millors Treballs de Recerca d’Estudiants de Batxillerat

22.06.2023

La 26a edició dels Premis UVic als Millors Treballs de Recerca d’Estudiants de Batxillerat, ja té justos guanyadors. Ahir, dimecres, va tenir lloc a l’Aula Magna de la UVic l’acte de lliurament dels premis, que va ser presidit per la vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement, Eva Espasa, i conduït pel professor d’Economia de la Facultat d’Empresa i Comunicació, Enric Casulleras.

El certamen d’enguany ha rebut un total de 132 treballs, provinents de 113 centres de 31 comarques diferents. Un any més, la comarca que més treballs ha presentat ha estat Osona, amb 23; el Segrià i el Vallès Oriental, amb 13 i 14 treballs, respectivament, seguides del Gironès (9) i el Bages (7).

Els premis, que tenen una dotació total 18.500 euros, es reparteixen en cinc categories i porten el nom de l’empresa o institució que els patrocina. Es tracta del Premi Construccions Ferrer als treballs de l’àmbit de l’arquitectura, enginyeries i tecnologia, dotat amb 3.500 euros; El Premi Fundació Caixa d’Enginyers, als treballs de l’àmbit de les ciències, ciències ambientals i salut, dotat amb 3.000 euros; el Premi Eumo_DC, dotat amb 2.000 euros, als millors treballs en l'àmbit de les arts, i el Premi MaierOffice, dotat amb 3.500 euros, per a treballs de l’àmbit d’empresa, ciències socials i transformació digital. I, finalment, en la categoria específica, hi ha el Premi Institut Català de les Dones, als millors treballs en l'àmbit d'igualtat de gènere, dotat amb 1.500 euros, i el Premi Osona contra el Càncer, per a temàtica sobre el càncer, dotat amb 5.000 euros. Els estudiants que obtenen un dels premis també tenen dret a un descompte del 40 % de la matrícula si ho fan a la UVic.

Van ser presents a l'acte els representants de les entitats patrocinadores dels premis: el director general d'Eumo_DC, Albert Cano; CEO de MaierOffice, Maite Masó; la responsable d'Aliances de la Fundació Caixa d’Enginyers, Anna Àlvarez; la consellera delegada de Construccions Ferrer, Lurdes Baulenas; la directora executiva de l’Institut Català de les Dones, Èlia Soriano, i el vicepresident d'Osona contra el Càncer, Eduard Batiste-Alentorn.

Aquí podeu consultar tots els premiats.