Visita de les professionals del Centre Baraka de Nador
Visita de les professionals del Centre Baraka de Nador acompayats de la regidora de Cooperació i altres membres de l'Ajuntament de Vic i del Casal Claret

La UVic rep la visita d’una delegació del Centre Baraka de Nador

16.11.2023

Aquest matí el vicerector de Relacions Internacionals de la UVic-UCC, Josep Bau, ha rebut la visita d’una delegació de professionals que treballen el Centre Baraka - Delegació Diocesana de Migracions de Nador, que es troba a Vic per treballar i posar les bases d’un futur projecte de col·laboració amb participació de l’Ajuntament de Vic, l’Associació Casal Claret i la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, amb qui ja tenen signat des de fa uns quants anys un conveni de pràctiques internacionals. La delegació, que ha participat també en la Setmana Internacional del grau en Educació Social ES-MÓN, ha vingut acompanyada de la regidora de Cooperació, Elisenda Carrera.

El centre de Formació Baraka per a l’orientació, formació i inserció laboral de Nador té com a objectiu principal fomentar l’ocupabilitat dels joves en situació de vulnerabilitat, especialment les dones, a través de la formació professional i altres activitats educatives i culturals, a causa de l’alt índex d’abandonament escolar i d’atur que existeix entre els joves de la zona oriental del país. El centre cada vegada té més necessitats formatives per part de les persones voluntàries i professionals que hi treballen, aspecte que contemplarà el nou projecte.