Estudiants participant als Vic i-Days del 2022

La UVic-UCC acollirà els Vic i-Days 2023, centrats en la construcció de comunitats saludables

28.09.2023

La segona edició dels Vic i-Days (Innovation Days), el campionat europeu d’innovació en l’àmbit de la salut, estarà dedicada a la construcció de comunitats saludables: la promoció d’estils de vida saludables i la prevenció de malalties cròniques. La competició, en què s’espera que participin una setantena d’estudiants, tindrà lloc els dies 19 i 20 d’octubre a la Facultat de Medicina de la UVic-UCC. Aquesta competició, promoguda per la xarxa europea EIT Health, està coorganitzada per la UVic-UCC i l’Institut Català de Salut. Les inscripcions per participar als Vic i-Days són gratuïtes i es poden formalitzar en aquest enllaç

L’edició d’enguany es concentrarà en dos dies i, per facilitar el treball, hi haurà esmorzar i dinar inclòs per als participants. El 19 d’octubre al matí es farà la presentació del repte i dels mentors, i dues xerrades sobre la medicalització de la vida quotidiana i els reptes a l’atenció primària. La tarda estarà destinada al treball en equip. L’endemà, 20 d’octubre, a partir de les 10 h tindrà lloc la competició, en què cada equip tindrà 5 minuts per presentar la seva proposta. Posteriorment, el jurat deliberarà i cap a les 13 h s’anunciaran els guanyadors.

Aquest any el jurat estarà format per Marina Geli, directora general de la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS); Oriol Estrada, director d’Estratègia Assistencial i Innovació de la Gerència Metropolitana Nord, i Rosa Rubio, activista en salut mental, entre altres experts.

Equips amb opció a premi

Els Vic i-Days s'adrecen a estudiants de grau i màster de totes les universitats catalanes i de qualsevol disciplina o àrea de coneixement. Per participar en aquesta competició, els estudiants caldrà que creïn un equip i disposaran de l’expertesa i l’acompanyament de diversos mentors relacionats amb la temàtica proposada, amb els quals podran parlar el dia 19 a la tarda.

Entre tots els equips participants es concedirà un primer premi (500 euros), un segon premi (200 euros) i un tercer premi (100 euros). L’equip guanyador podrà participar a la final europea dels i-Days a l'EIT Health Career Path, que es farà del 30 de novembre a l‘1 de desembre a Barcelona. En aquest esdeveniment s’escollirà el guanyador absolut entre els finalistes dels i-Days de vint-i-cinc ciutats europees diferents.

Un campionat europeu

Els i-Days és un campionat europeu d’innovació en l’àmbit de la salut promogut per EIT Health, una xarxa europea d’entitats de la salut i innovació que treballen en iniciatives sota el principi del “triangle del coneixement”, en què agents de recerca, indústria i educació s’uneixen per trobar solucions innovadores als reptes dels nostres temps.

L’edició del 2023 dels Vic i-Days és organitzada per un consorci format per un soci acadèmic (UVic-UCC), un soci clínic (ICS-ICTGP), un centre tecnològic (Eurecat), un think tank (Fundació TIC Salut i Social). La durada d’aquest projecte, iniciat l’any passat, serà de quatre anys i està previst que finalitzi el 2025.