Recerca
La UVic-UCC acull la jornada de formació sobre abandonament escolar prematur del projecte europeu Alliance3
Un centenar de professionals de l’educació de Catalunya, Dinamarca, França i Hongria van assistir, aquest dilluns, a la Jornada d’Estudi sobre Abandonament Escolar Prematur, organitzada pel projecte d’investigació Alliance3, en el qual participen investigadors de UVic-UCC.
La jornada va constar de dues parts. En la primera, la doctora Tarabini, de la Universitat Autònoma de Barcelona, va presentar la conferència “Early School leaving: learnings from research”, en la qual va plantejar l’estat de l’abandonament escolar a Catalunya i els reptes educatius als quals s’enfronta el sistema educatiu català. Seguidament, membres del Consell Comarcal d’Osona i dels equips directius de l’Institut de Gurb, l’Institut La Plana i l’Institut de Vic van debatre amb la conferenciant i el públic sobre la situació de l’abandonament escolar a l’educació secundària.
En la segona part de la jornada, es van presentar els resultats del projecte d’investigació, que coordina la Université Catholique de l’Ouest (França) i que compta també amb la participació de la Nyborg Youth School, de Dinamarca; la University of Eötvös Loránd, d’Hongria, i la UVic-UCC, en què participen el vicerector de Recerca i Transferència del Coneixement, Jordi Collet, i Mar Beneyto, ambdós investigadors del grup de recerca Educativa de la UVic (GREUV) i les professores de la mateixa facultat, la FETEP, Mila Naranjo i Verónica Jiménez, investigadores del grup de recerca sobre Atenció a la Diversitat (GRAD). En la investigació desenvolupada per la UVic hi han participat el Consell Comarcal d’Osona, l’Institut de Gurb, l’Institut del Voltreganès i l’Institut de Vic.