Signatura conveni Uvic-UCC- FCVB

La UVic-UCC assessorarà la Federació Catalana de Voleibol per millorar l’entrenament esportiu dels esportistes d’alt nivell

07.10.2021

La Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya i la Federació Catalana de Voleibol han signat avui un contracte de transferència de coneixement, per mitjà del qual els experts del grup de recerca Sport Performance Analysis Research Grup (SPARG) assessoraran la Federació per millorar l’entrenament esportiu dels joves d’alt nivell. L’acord l’han signat el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, i la presidenta de la Federació Catalana de Voleibol, Maribel Zamora.

El Grup SPARG, liderat per l’investigador i director del Centre d’Estudis en Esports i Activitat Física (CEEAF), Javier Peña, té molta expertesa en l’assessorament en matèria d’entrenament esportiu, preparació física i innovació en l’àmbit de l’entrenament. En el marc d’aquest contracte, la UVic-UCC portarà a terme tasques de planificació i realització de sessions formatives i mentoratge, i també desplegarà l’àrea de coneixement de la Federació Catalana de Voleibol, per tal d’acostar el coneixement científic a la pràctica del voleibol i de l’esport en general. El contracte tindrà vigència d’un any renovable i tindrà un comitè de seguiment format per representants d’ambdues parts que es reuniran periòdicament per avaluar la col·laboració.

Durant l’acte de signatura, Javier Peña ha mostrat satisfacció per aquest acord “perquè ens permet fer una aportació al món esportiu sobre allò estem investigant” i ha posat en valor “l’aposta pionera que fa la Federació Catalana de Voleibol per acostar-se al coneixement científic”. Per la seva banda, Maribel Zamora ha afirmat que “aquest conveni representa un salt qualitatiu per la Federació a l’hora de materialitzar l’excel·lència en la qual volem treballar” i que “aquest coneixement que generarem el farem extensiu a la unió de federacions esportives de Catalunya i a la resta de federacions de voleibol estatal”. Zamora s’ha mostrat convençuda que aquest acord tindrà durada en el temps.

Per últim el rector de la UVic-UCC ha posat en valor la importància de la recerca que es porta a terme a la UVic-UCC en el camp de l’esport a través del CEEAF i ha destacat, d’una banda, la voluntat de la UVic-UCC de col·laborar amb les institucions del seu entorn, i de l’altra, “el fet que la recerca científica tingui aplicabilitat en el món real.”

Després de la signatura, la presidenta de la FCVB i el gerent esportiu de l’entitat, Óscar Mozos, han realitzat una visita al Centre d’Estudis en Esports i Activitat Física.