Recerca

Imatge grupal de les jornades
Ponència

La UVic-UCC assisteix a la II Jornada de les Oficines de Transferència de les Universitats Catalanes

20.06.2024

El dijous 13 de juny, professionals de Transferència de Coneixement de la UVic-UCC van participar en la II Jornada de les Oficines de Transferència de les Universitats Catalanes, que va tenir lloc a l'Aula Magna de la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona. Bet Dachs, Marc Bassas, Roser Ortes i Roser Ruaix van assistir-hi en representació de la UVic. Maria Lluïsa Sort va assistir-hi en nom d'UManresa i Marc Valls va ser-hi per UElisava.

Laia Arnal, directora general de Transferència i Societat del Coneixement del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, va inaugurar la jornada, que va reunir professionals del sector acadèmic i empresarial. Arnal va destacar el paper crucial de les universitats catalanes en la formació de professionals de la transferència de coneixement i la necessitat de retenir aquest talent.

El programa de la jornada va incloure diverses ponències centrades en la innovació i la transferència tecnològica. Giovanni Porcellana, subdirector de Switzerland Innovation West EPFL, va presentar les iniciatives de col·laboració entre l'acadèmia i la indústria a Suïssa Occidental, i va destacar projectes amb l'EPFL, el CERN i la Universitat de Ginebra. Malcolm Bain, soci d'Across Legal SLP, va abordar els reptes i les oportunitats dels projectes de transferència de machine learning i intel·ligència artificial, i va explicar la nova legislació europea sobre IA i els seus impactes en la recerca. Vikesh Chugani, manager d'Innovació d'Atrineo Iberia SL, va explorar l'ús de la IA en les activitats de les oficines de transferència i va subratllar el seu potencial per transformar processos de treball i identificar noves oportunitats de negoci. A més, es van presentar les línies de finançament disponibles per a empreses emergents sorgides de projectes de recerca universitaris. Paco Badia, managing partner de Grow Venture Partners, i Emili Gómez, director d'Inversions d'ICF Venture Capital, van explicar iniciatives com l’IFEM Prova de Concepte i el Fons d’Inversió en Tecnologia Avançada (FITA).

La jornada va concloure amb un dinar de networking, que va oferir als assistents una oportunitat per intercanviar idees i establir connexions professionals. A l’esdeveniment, a més de la UVic-UCC, hi van participar universitats de tot Catalunya: la Universitat de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Ramon Llull, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat Abat Oliba CEU i la Universitat Internacional de Catalunya. Aquest esdeveniment va ser una plataforma crucial per promoure la col·laboració entre el món acadèmic i empresarial, impulsar la innovació i transferir coneixements i tecnologies al sector productiu.