Institucional

La UVic-UCC consolida la seva posició en el THE Young University Ranking entre les quatre primeres universitats catalanes i espanyoles

06.07.2023

La Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya se situa un any més en la franja 101-150 en el Times High Education Young University Ranking, juntament amb la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat Ramon Llull, i per sota de la Universitat Pompeu Fabra, que ocupa el lloc número 18. D’acord amb la classificació, les sis primeres universitats de l’estat espanyol que apareixen en el rànquing són catalanes. “La presència de la UVic-UCC en les primeres posicions del THE Young University Ranking 2023 consolida el seu reconeixement internacional i mostra que els resultats de l’any passat no van ser flor d’estiu”, assenyala el rector Josep Eladi Baños. “Hem de mantenir l’esforç i progressar en aquells indicadors on encara tenim possibilitat de millora”, afegeix .

El Times Higher Education Young University Ranking classifica les millors universitats del món que tenen 50 anys o menys. El rànquing es basa en els mateixos 13 indicadors de rendiment que el principal rànquing THE, però les ponderacions s'han ajustat per donar menys pes a la reputació.

El rànquing de 2023 inclou 605 universitats, 66 més que l’any passat, tot i que se’n van  presentar 358 més  que van proporcionar dades però no van complir els criteris per rebre una classificació. Les universitats es jutgen en totes les seves missions bàsiques (ensenyament, recerca, transferència de coneixement i visió internacional) per oferir les comparacions més completes i equilibrades disponibles.