Skip to main content

Recerca

Imatge de Lluís Bassat.
Santiago Jordán és el director de la Càtedra

La UVic-UCC crea una càtedra de Màrqueting i Comunicació Empresarial amb Lluís Bassat

09.02.2023
Share

En un entorn competitiu i globalitzat com l’actual, el màrqueting i la comunicació empresarial esdevenen eines importants per al creixement i l’èxit de les empreses. Amb la intenció de contribuir al desenvolupament en aquest àmbit i d’aportar-hi coneixement, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha creat la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial, que aquest curs ha començat a desplegar les primeres accions. La càtedra compta amb la implicació de Lluís Bassat Coen, fundador de Bassat Ogilvy i doctor honoris causa de la UVic-UCC.

Sota la direcció de Santiago Jordán Ávila i estretament vinculada a la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) i al grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC, la Càtedra “busca esdevenir un referent d’excel·lència pel que fa a la investigació, la formació i la difusió en aquest àmbit”, com assenyala Josep Burgaya, degà de la FEC. La implicació de Bassat en el projecte, suposa “comptar amb un dels professionals en màrqueting i publicitat de més prestigi a Espanya i al món, reconegut com un gran expert en la gestió i creació de grans marques, a través de la creativitat publicitària”, en paraules de Jordán.

Recerca, innovació i formació

Entre els objectius científics de la Càtedra, hi ha el de desenvolupar recerca i innovació en el camp del Màrqueting i la Comunicació Empresarial, i contribuir a la formació dels professionals del sector, com també investigar l’evolució dels públics pel que fa al consum dels mitjans i als criteris de selecció de marques i tendències. En l’àmbit formatiu, serà part activa en el desenvolupament de màsters, postgraus, cursos d’especialització, jornades entre professionals, seminaris i simposis en el marc de la UVic-UCC, com el que ja es va començar a impartir la tardor passada entorn de la creativitat per a empresaris i directius.

Segons Santiago Jordán, es tracta de “promoure la formació en màrqueting i comunicació empresarial en l’entorn geogràfic i les àrees d’influència de la Universitat amb una visió internacional”. “També cerca fomentar una cultura de màrqueting per a empreses i emprenedors, en què es fomenti l’ètica en la creació, producció i comercialització dels productes i serveis, per tal que siguin un actiu important en l’aportació de sostenibilitat a l’economia circular”, afegeix.

La Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial neix arrelada al territori, però amb la vista posada a col·laboracions estatals i internacionals. Així mateix, “manté un compromís amb la societat, els consumidors, les empreses, les organitzacions, els mitjans de comunicació i el món acadèmic, amb qui manté una col·laboració proactiva, i fomenta les bones pràctiques amb criteris ètics i d’igualtat”, indica Burgaya.

Un seminari sobre la creativitat i el màrqueting amb Lluís Bassat

Una de les primeres accions que ha desenvolupat la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial és l’organització del seminari teoricopràctic La creativitat per a empresaris i directius amb Lluís Bassat, de 60 hores i en format presencial, que es va començar a impartir el novembre, a Barcelona, i que finalitzarà aquest febrer. Al llarg de dotze divendres a la tarda, el seminari forma professionals amb la finalitat de “dotar-los de les eines necessàries per avaluar la creativitat estratègica i publicitària, facilitar la presa de decisions i generar pensament estratègic en aquest àmbit”, en paraules del degà de la FEC.

De la mà d’un equip de professionals formadors de primera línia del màrqueting i la comunicació empresarial, el seminari fa especial èmfasi en la creativitat i el màrqueting, i la seva importància en el món empresarial. En totes les sessions hi és present Lluís Bassat, que, com assenyala ell mateix, “hi comparteix els secrets que li han permès ajudar a vendre tants productes i tantes marques al món”. En algun moment de cada sessió, un o dos empresaris de reconegut prestigi hi intervenen com a convidats, per parlar de la seva pròpia experiència i per establir un diàleg amb els participants.

Noves accions i nous projectes de la Càtedra

A banda del seminari sobre creativitat, la Càtedra ja està treballant en diverses accions i projectes per implantar-los amb vista a un futur pròxim. “Ara mateix, estem immersos en l’organització de les terceres Jornades de Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC i la creació de Pla de màrqueting per a la Fundació Trueta en economia circular, entre altres accions”, comenta Jordán. I conclou que “la Càtedra aglutinarà i dignificarà el que representa el màrqueting i la comunicació empresarial des de Catalunya, com a motor d’aquesta disciplina que ha estat i és en l’actualitat”.

 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns