Acte del Col·legi de Periodistes

La UVic-UCC es converteix en subseu del Col·legi de Periodistes a la Catalunya Central

La UVic-UCC, i concretament la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) s’ha convertit en subseu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) a la demarcació de la Catalunya Central. Així ho estableix el conveni de col·laboració que han renovat la Universitat i aquest organisme, en virtut del qual la UVic es convertirà en punt de referència dels professionals del periodisme col·legiats d'Osona i el Lluçanès. Aquesta subseu se suma a la que el Col·legi té a la Plana de l'Om de Manresa des de l'any 2014, quan es va crear la demarcació de la Catalunya Central.

El conveni també estableix que la UVic-UCC i la demarcació Catalunya Central del CPC continuaran desenvolupant activitats conjuntes en docència, recerca, transferència de coneixement i difusió en matèries d’interès comú. A més, facilitaran la participació de membres de les dues institucions en activitats conjuntes i, entre d'altres, fomentaran l’intercanvi sobre experiències que puguin beneficiar-los. També està previst donar un impuls a la col·legiació dels estudiants i dels graduats en Periodisme de la UVic-UCC i facilitar-los orientació amb vista a la seva entrada al mercat laboral.

A través d'aquest acord, que té una vigència de quatre anys, es vol visibilitzar la voluntat de la nova Junta, proclamada el març de l'any passat, de ser present a la totalitat del territori de la Catalunya Central, estrenyent llaços amb institucions i entitats, i descentralitzant els actes que organitza.

El conveni es va presentar aquest dimarts 30 de maig a la Sala Gòtica de l'edifici de la Casa de Convalescència de la UVic-UCC. L'acte va ser presidit pel degà de la FEC, Josep Burgaya; el degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Joan Maria Morros, i la presidenta de la demarcació Catalunya Central del Col·legi de Periodistes, Mar Martí.