Delegació catalana a Mèxic

La UVic-UCC forma part d’una delegació catalana per fomentar les col·laboracions de recerca amb Mèxic

20.10.2022

El vicerector de Relacions Internacionals, Josep Bau, i la degana de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, Malu Calle, van formar part d’una delegació catalana que va ser a Ciutat de Mèxic la setmana passada. El programa en el qual van participar, impulsat per la fundació SciTech DiploHub, té per objectiu potenciar les col·laboracions amb universitats i centres de recerca en l’àmbit de la ciència i la tecnologia. Al llarg de tres dies, la delegació va poder establir noves complicitats i visitar les instal·lacions de les dues universitats més importants del país, la Universidad Nacional Autónoma de México i el campus CDMX del Tecnológico de Monterrey, així com el Centro de Investigación y de Estudios Avanzados (CINESTAV) i l’Instituto Nacional de Medicina Genómica (INMEGEN).

La iniciativa ja s’ha dut a terme en edicions anteriors a ciutats com Londres, Boston o Xangai. L’objectiu és posar en relleu i ajudar a projectar a escala internacional el sector científic i tecnològic català. Josep Bau valora positivament la participació de la UVic-UCC en aquesta experiència, i assegura que “tornem de Mèxic amb una llarga llista de contactes i amb molt bones sensacions. Aquesta visita ens ajudarà molt a estrènyer vincles i continuar treballant amb un dels països que considerem d’importància estratègica”. El viatge ha permès visitar socis existents i explorar possibles noves col·laboracions, especialment pel que fa a recerca, màster i doctorat.

Per la degana de la FCTE, Malu Calle, les oportunitats concretes que es van poder discutir “es veuen molt més senzilles quan es pot conèixer l’altra part personalment i iniciar una relació de confiança amb persones concretes”. Això, segons ella, “permet que sorgeixin propostes d’interès comú que serien difícils o gairebé impossibles si només es treballa en l’àmbit institucional”.

La delegació catalana va comptar amb la presència de membres d’equips rectors d’universitats catalanes, direccions científiques de centres de recerca, representants d’empreses tecnològiques i delegats de la Generalitat de Catalunya al país.