Estudiants al campus Vic de la UVic-UCC

La UVic-UCC guanya tres posicions en el Rànquing CyD i passa a ocupar la 15a a l’Estat espanyol

25.05.2023

En la nova edició del Rànquing CyD 2023, presentada ahir per la Fundación Conocimiento y Desarrollo, la UVic-UCC ha guanyat tres posicions en l'àmbit estatal respecte al darrer curs i ha passat a ocupar la 15a posició del total de 80 universitats que hi participen. En l'àmbit català, es col·loca en 8a posició, empatada amb la UIC i per darrere de la UAB, UB, UPF, URV, URL i UPC.

Aquest rànquing es basa en 36 indicadors sobre cinc àmbits concrets: ensenyament i aprenentatge, recerca, transferència de coneixement, orientació internacional i contribució al desenvolupament regional. D’aquests indicadors, la UVic-UCC en compleix 18 amb un alt rendiment, 8 amb un rendiment intermedi i 10 amb baix rendiment, i és la primera vegada que es troba per sobre de la mitjana en tots els àmbits analitzats.

La recerca, l’àmbit en què millora més

L’àmbit de la recerca és on la UVic-UCC mostra una millora més significativa, ja que ha guanyat 24 posicions respecte al darrer curs, passant de la 47a a la 24a posició. En aquest aspecte, destaquen sobretot les publicacions a revistes indexades i les altament citades, a més de les publicacions en accés obert i els postdoctorats. Per contra, les publicacions per professor i el nombre mitjà de trams de recerca encara presenten un rendiment reduït.

En transferència de coneixement també s’obtenen bons resultats, ja que la UVic-UCC guanya 10 posicions i passa a ocupar el número 34. En aquest àmbit destaquen les publicacions amb empreses i els ingressos de formació contínua, mentre que presenten rendiment reduït els fons privats, les patents concedides per professor, les patents amb empeses i els ingressos per llicències.

Pel que fa a la contribució al desenvolupament regional, la universitat guanya 20 punts amb relació al curs anterior i passa a ocupar la 21a posició, gràcies a la millora en els indicadors de publicacions regionals i publicacions amb empreses de la regió, malgrat que té un rendiment reduït en pràctiques a empreses de la regió.

Continua el bon nivell en internacionalització

Pel que fa a l’àmbit de l’orientació i la internacionalització, la universitat ha pujat una posició respecte al curs anterior, i se situa en la 12a posició a escala estatal. En aquest àmbit, mostra un alt rendiment en titulacions en idioma estranger (màster), mobilitat d’estudiants, pràctiques a l’estranger, professorat estranger i publicacions internacionals, mentre que presenta un rendiment reduït en titulacions de grau en idioma estranger i tesis doctorals internacionals.

De tots els àmbits analitzats, la Universitat només baixa en un: el d’ensenyament i aprenentatge, en el qual cau 9 posicions amb relació al curs passat i es col·loca en la 27a posició. Els indicadors que en aquest àmbit destaquen són la taxa de graduació (màster), la de graduació normativa (grau), la de rendiment (grau) i la d’èxit (grau), mentre que la taxa de rendiment de màster mostra marge de millora.

La UVic-UCC va entrar a formar part  per primer cop en el Rànquing CyD el 2016 ocupant la 49a posició i en aquests set anys ha escalat 34 posicions.