Signatura del conveni entre UVic i FECAM per la implementació del projecte MES
Signatura del conveni entre la UVic i la FECAM per a la implementació del projecte MES
Miquel Torrents, president de FECAM, i Josep Eladi Baños, rector de la UVic-UCC
Miquel Torrents, president de la FECAM, i Josep Eladi Baños, rector de la UVic-UCC
Miquel Torrents, president de FECAM, i Josep Eladi Baños, rector de la UVic-UCC
Signatura del conveni entre UVic i FECAM per la implementació del projecte MES

La UVic-UCC i la FECAM signen conveni per implementar el projecte MES

18.01.2024

El Rectorat de la UVic-UCC va acollir dilluns passat l’acte formal de signatura del conveni de transferència de coneixement del projecte MES (mentoria d’educació secundària), que impulsa la Fundació Especial Antiga Caixa de Manlleu (FECAM) i que coordina la UVic, des de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia. El projecte, que té  l’objectiu de lluitar contra el fracàs escolar i l’abandonament escolar prematur, va posar en marxa una prova pilot en cinc centres de secundària osonencs el curs 2021-2022 i acabarà aquest curs.

Liderat pels investigadors Jordi Collet i Verònica Jiménez, el projecte es proposa avançar cap a l’èxit educatiu de tot l’alumnat, per aconseguir-ne la graduació a l’ESO i el posterior assoliment d’algun títol postobligatori, sigui de batxillerat o de cicle formatiu mitjà o superior, a través de la mentoria professional.

Durant la signatura, el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, va subratllar la importància d’aquest projecte “sobretot en aquest moment, en què els mitjans van plens de males notícies sobre l’educació” i va manifestar que projectes com aquest “contribueixen a fer de l’educació una eina d’integració social”.

Per la seva banda, el president de la FECAM, Miquel Torrents, va mostrar la satisfacció de poder participar en aquest projecte, “ja que l’educació és una de les nostres línies estratègiques més importants”. També va afirmar que “passats tres anys de la prova pilot, esperem poder-ne extreure una valoració global molt positiva”.