Visita d'una delegació de la UVic-UCC i de l'Ajuntament de Vic al Marroc

La UVic-UCC i l'Ajuntament de Vic impulsen noves aliances amb institucions del Marroc per a la cooperació internacional

07.03.2024

Durant la setmana del 26 de febrer al 3 de març 2024, la professora i responsable del projecte de Pràctiques Internacionals al Marroc de la Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP) a la UVic, Mar Beneyto Seoane, que coordina el projecte amb el professor Miquel Àngel Alabart, va visitar la regió de Nador i Oujda del Marroc. La visita va tenir, entre altres propòsits, iniciar nous marcs de col·laboració amb el país de destinació.

Un dels nous marcs de col·laboració va ser la visita al Centre Baraka de Nador, amb el qual la UVic-UCC té un conveni de col·laboració de pràctiques des de fa més de deu anys. En aquesta visita també hi van participar la regidora de Cooperació Internacional de l'Ajuntament de Vic, Elisenda Carrera; la directora del Casal Claret, Anna Larios, i una tècnica del mateix servei, Susanna Fernández.

Durant els primers dies del viatge, es van programar diferents activitats, entre les quals la visita a l’Ajuntament de Nador, on hi va haver la rebuda de la vicepresidenta del Consell de la Comunitat de Nador, Khadija Ahmadouch, per establir nous vincles de col·laboració. Al llarg de la setmana també es va poder participar en una sèrie d'activitats formatives i culturals organitzades pel Centre Baraka, com ara la visita a la Delegació d’Artesans de Nador, l'ANEPECA, l’Entraide Nationale, Mujeres por África i el RDR de Nador

A part de la gestió de la col·laboració, aquests dies també van servir per aprofundir en la comprensió de l'entitat d'acollida i per establir nous vincles amb altres centres, amb l’objectiu de desenvolupar nous convenis de pràctiques per a estudiants de la UVic-UCC. A la vegada, també es va poder començar a acordar la tasca formativa entre la FETEP de la UVic-UCC, el Casal Claret i el Centre Baraka. Aquest intercanvi ha estat dissenyat amb el suport del professorat responsable del Projecte de Pràctiques Internacionals al Marroc, que identifica les necessitats formatives i organitza part de l'acció educativa que se’n deriva.

Un altre propòsit de la visita va ser establir contacte amb la Université Mohammed Premier d'Oujda, per obrir la porta a futures col·laboracions acadèmiques i de recerca. La professora Beneyto va reunir-se amb el degà de la Faculté Pluridisciplinaire de Nador d'aquesta universitat, que té la seu a la població de Selouane i va ser convidada al 1r Col·loqui Internacional titulat “ChatGPT dans l'enseignement supérieur”, organitzat per l’École Supèrieure de l’Éducation et de la Formation d’Oujda al municipi de Saidia.