UVic

La UVic-UCC obté la certificació dels processos transversals de l’SGIQ

El 30 de març passat la Comissió d’Avaluació Institucional i Programes d’AQU Catalunya va emetre l’informe favorable per a la certificació dels processos transversals que apliquen a tots els centres de la UVic-UCC i per als processos transversals dels centres de la Fundació Universitària Balmes. Aquesta certificació dels processos transversals té una validesa de sis anys.

L’objectiu de l’avaluació per a la certificació del Servei de Garantia Interna de la Qualitat (SGIQ) és comprovar que el sistema està implantat i desplegat a la Universitat, i que és adequat per a l’assegurament de la qualitat de les titulacions. Els resultats d’aquesta avaluació formaran part de la certificació de l’SGIQ de cada facultat, i s’avaluarà la manera com aquests centres incorporen els resultats dels processos transversals en el seu sistema i com hi fan propostes de millora.

Per afrontar aquesta certificació dels SGIQ de cada facultat, actualment els centres estan treballant en la migració al nou mapa de processos, que ja inclou els processos transversals recentment certificats. L’objectiu final és que els centres que disposin de la certificació de la implantació del seu SIGQ i hagin acreditat com a mínim el 50% dels graus i el 50% dels màsters que imparteixen, puguin optar a l'acreditació institucional. L'obtenció d’aquest reconeixement institucional permetrà a les facultats treballar de manera autònoma i tenir l’autoacreditació per a un període de sis anys renovables de tots els títols oficials que imparteixen.