Skip to main content

Docència

Foto Lluís Bassat
Foto Lluís Bassat
Foto Seminari Lluís Bassat

La UVic-UCC organitza un seminari sobre la creativitat en el màrqueting i la comunicació empresarial amb Lluís Bassat

29.09.2022
Share

Conèixer les claus de la creativitat resulta cabdal a l’hora de prendre decisions encertades en l’àmbit del màrqueting i la comunicació de les empreses. Amb aquest objectiu i en el marc de la Càtedra Lluís Bassat de Màrqueting i Comunicació Empresarial, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC), organitza el seminari teoricopràctic “La creativitat per a empresaris i directius”, de 60 hores i en format presencial, que es començarà a impartir el 4 de novembre, a Barcelona, i s’allargarà fins al mes de febrer. 

Al llarg de dotze divendres a la tarda, el seminari formarà professionals que ocupen càrrecs de direcció a les seves respectives empreses i que tenen responsabilitat per jutjar-la. “La finalitat és dotar-los de les eines necessàries per avaluar la creativitat estratègica i publicitària, facilitar la presa de decisions i generar pensament estratègic en aquest àmbit”, assenyala Josep Burgaya, degà de la FEC. 

Lluís Bassat i un equip de professionals de primera línia

El seminari comptarà amb la presència en totes les sessions del publicista i comunicador Lluís Bassat, fundador de Bassat Ogilvy i doctor honoris causa de la UVic-UCC, que transmetrà les seves experiències i coneixements en l’àmbit de la comunicació empresarial. En el marc d’aquesta activitat, “compartiré els secrets que m’han permès ajudar a vendre tants productes i tantes marques al món”, assenyala Bassat.

Hi impartirà la formació un equip de professionals de primera línia de l’àmbit del màrqueting i  la comunicació empresarial. A banda de Lluís Bassat, també hi participaran Jordi Alavedra, responsable de projectes internacionals de Bassat Ogilvy; Pilar Vélez, dissenyadora de producte; Conrado Llorens, CEO de Summa; Ana Palencia, directora de Comunicació d’Unilever; José M. Vilas, exconseller delegat d’Unilever i Panrico; Jordi Urbea, director general d’Ogilvy; Jesús Muñoz, consultor de mitjans de comunicació; Pere Guardiola, director general de La Vanguardia; roger Sendra, director general de Dentsu; Dionisia Mata, directora de Recerca d’Havas; Eugenia Carreras, consultora d’investigació de Mercats, i Tony Segarra, director creatiu i fundador de SCPF. 

La creativitat com a eix central del programa

El seminari farà especial èmfasi en la creativitat, de manera que s’exploraran els camins creatius racionals, emocionals i interactius per fer les coses de forma diferent i millor. També es destacarà la seva importància en el món empresarial, ja que, com assenyala Bassat “la creativitat no és només necessària per a la publicitat, sinó que és fonamental per a la creació de nous productes i per prendre les millors decisions a l’empresa”. 

Igualment s’hi abordaran altres temàtiques, com les disciplines de comunicació,  la comunicació i el màrqueting mix, la marca i la seva identitat, la investigació de mercats i l’estratègia de comunicació, entre d’altres, i s’hi explorarà la relació entre client i agència o consultor. Clourà la formació una sessió sobre intel·ligència comercial i brainstorming de creativitat. 

D’altra banda, Santiago Jordan, coordinador del grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC, titulació estretament vinculada al seminari, també fa èmfasi en un altre aspecte destacat d’aquesta formació: “Els casos pràctics que s’hi presentaran seran reals, viscuts pels ponents”. Aquestes casuístiques permetran jutjar la creativitat publicitària i distingir, sense cap dubte, el que ajudarà a vendre un producte i el que no. 

Converses amb empresaris de reconegut prestigi

Com a particularitat del seminari, “en algun moment de cada sessió, un o dos empresaris de reconegut prestigi hi intervindran com a convidats, per parlar de la seva pròpia experiència i per establir un diàleg amb els participants”, assenyala Burgaya. Hi prendran part empresaris, directius i polítics com  Salvador Alemany, president de Saba; Fernando Aleu, expresident de Puig Estats Units; Isak Andic, president de Mango; José Luis Bonet, president de Freixenet, Antonio Brufau, president de Repsol; Juan Manuel Cendoya, vicepresident de Santander España; Marcos Fernández, president d’AC Marca; Bernado Hernández, inversor en Noves Tecnologies; Luis Hernández, president de Renta Corporación; Jordi Hereu, exalcalde de Barcelona; Antonio Llardén, president d’Enagás; Juan Pi Llorens, expresident d’IBM España; Josep Oliu, president de Banco Sabadell; Marc Puig, president de Puig, i Marian Puig, president d’Isdin. 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns