Recerca

Foto de grup dels integrants del projecte INTEC
'Kick off meeting' del projecte INTEC, celebrat a Suècia
Reunió a la Masia de Torre dels Frares del projecte INTEC

La UVic-UCC participa a través del projecte INTEC en el disseny de la formació continuada amb mirada europea dels professionals de l’etapa 0-6

22.02.2024

Del 13 al 15 de febrer la UVic ha estat la seu del primer seminari del projecte internacional "INTEC_Developing an Innovative IN-Service Training model for ECEC Staff", que va celebrar el seu kick off meeting el desembre passat a Vänesborg (Suècia).

El principal objectiu del projecte és establir orientacions sobre la formació contínua de professionals de l’educació infantil amb mirada europea. Coordinat pel Vänersborg Kommun (Suècia), el projecte inclou també la participació del SERN. Sweden-Emilia Romagna Network (Itàlia), Bambini Bicocca (Itàlia), Erasmus Hogeschool Brussel (Bèlgica) i Liepājas Universitātes (Letònia). Per part de la UVic-UCC hi participen les professores del Departament de Pedagogia de la FETEP (Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia), Francesca Davoli (grup de recerca GLOSSA), Mar Beneyto Seoane i Itxaso Tellado (grup de recerca GREUV). El projecte INTEC, finançat pel programa Erasmus+, tindrà una durada de trenta-sis mesos (de setembre 2023 a agost de 2026).

En aquest primer seminari celebrat a la UVic, un total de 35 persones, entre investigadors i professionals de l’educació infantil (mestres, educadors, pedagogs, formadors, direccions i coordinacions) d'Itàlia, Espanya, Bèlgica, Letònia i Suècia van discutir i treballar la construcció conjunta d’un nou currículum europeu per a la formació continuada dels professionals de l’etapa d’educació dels 0 als 6 anys (ECEC). Van compartir la seva expertesa professional i investigadora en les diverses sessions de treball, en què es van analitzar les necessitats formatives dels professionals de 0-6, es van aprofundir les metodologies per dissenyar les propostes formatives de futur, es van elaborar continguts dels nous cursos de formació sobre temàtiques identificades com a prioritàries en l'àmbit europeu i, com a tancament, es van analitzar aspectes com l’eficàcia, l’avaluació i la valoració de la formació continuada.

Atesa la importància que el projecte dona a l’entorn professional, s’ha promogut la creació d’un grup de treball amb diferents entitats de l’etapa 0-6 de la comarca, les quals també han participat en el seminari internacional a la UVic-UCC celebrat al febrer. Les escoles vinculades són cinc escoles de Vic, l’EBMVic Serra de Sanferm, l’EBMVic Horta Vermella, l’EBMVic Caputxins, l’Escorial Vedruna i l’Escola Dr. Joaquim Salarich, i l’Institut-Escola Xandri, de Sant Pere de Torelló, més l’equip d’investigadores de la UVic-UCC.

El treball fet durant els tres dies del seminari permetrà a l’equip d’investigadors del projecte INTEC avançar en el disseny del currículum de la formació continuada de professionals de l’educació infantil amb mirada europea, com també identificar quin ha de ser el seu model formatiu i d’avaluació.