Recreació d'un possible espai conceptual per generar hàbits saludables

La UVic-UCC participa en el BeTheConcept, un projecte de millora dels hàbits saludables a les escoles

04.05.2023

Aconseguir una major flexibilitat i personalització dels menús als menjadors i cantines dels centres escolars, reduir el malbaratament alimentari, promoure aliments de temporada i de proximitat, fomentar una alimentació saludable i reduir l'obesitat infantil són alguns dels objectius que hi ha darrere del projecte BeTheConcept, en el qual participa la UVic-UCC. Liderat pel Clúster Food Service, aquest projecte vol estudiar el disseny, la creació i la viabilitat d’un espai conceptual competitiu i referent a Catalunya per generar hàbits saludables i millorar l’educació nutricional, esportiva i mental als centres escolars, amb un model d’experiències 360°, que uneixi la restauració comercial i social. El projecte té la participació de la Fundació Chamagnat, Serhs Food, Fundació Alícia, Formació i Treball i INDESCAT.

La UVic-UCC participa en el BeTheConcept des de la seva expertesa en l’àmbit de l’alimentació i de l’esport. Per una banda, es treballarà amb una proposta de menús flexibles de temporada i proximitat per a diferents tipus d’usuaris de la cantina escolar, ja siguin esportistes, amb necessitats de salut especials (al·lèrgies i intoleràncies alimentàries), etcètera. A banda dels aspectes culturals, també es tindran en compte els aspectes emocionals i de socialització dels estudiants. Per als diferents grups identificats es faran diferents materials divulgatius i es treballarà en un recull de recomanacions.

Per altra banda, des de l’àmbit de l’esport de la UVic-UCC es posarà el focus en reconvertir l’espai en un lloc per fomentar la pràctica d’activitat física entre les famílies que acompanyen els joves i, alhora, en optimitzar l’espai per als mateixos esportistes i per a l’escola. A la universitat el projecte està liderat per la professora i coordinadora del grau en Nutrició Humana i Dietètica Anna Vila, amb la participació de Míriam Torres, Cristina Vaqué, Albert Juncà i Isaac Taverner.

El projecte BeTheConcept, amb un import total de 80.409,80 euros, ha aconseguit un ajut de l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa ACCIO per a reforçament competitiu del 65,5 % de l’import. La durada del projecte és de sis mesos i està previst que finalitzi el 31 d’agost de 2023.