Taula rodona en la qual ha participat Jordi Collet

La UVic-UCC participa en la Conferència Mundial d’Educació Superior 2022 de la UNESCO

19.05.2022

La Conferència Mundial d’Educació Superior (WHEC) de la UNESCO, que té lloc a Barcelona del 18 al 20 de maig, ha comptat amb la participació de la UVic-UCC. Jordi Collet, professor de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, i vicerector de Recerca i Transferència de Coneixement de la UVic-UCC, ha estat un dels ponents convidats a la taula rodona "Universidad y ecosistema educativo" celebrada aquest dijous, junt amb Mireia Civís, de la Universitat Ramon Llull; Moisès Esteban-Guitart, de la Universitat de Girona, i Manel Jiménez-Morales, de la Universitat Pompeu Fabra, moderada per Carme Flores, de la Universitat Ramon Llull. La Conferència Mundial d’Educació Superior de la UNESCO té per objectiu preparar el full de ruta per a una nova era de l’educació superior, tenint en compte la disrupció que ha suposat la pandèmia de la covid-19. La finalitat d’aquest esdeveniment és poder reformular les idees i les pràctiques de l’educació superior per tal de garantir el desenvolupament sostenible per al planeta i la humanitat.

Collet ha centrat la seva ponència en les relacions entre universitats i territori, partint dels models actuals, per fer una prospecció de com podrien ser i quins models es podrien implementar. Un dels tres models als quals s’ha referit Collet és el de relacions instrumentals mútues, en què el més essencial són les necessitats dels dos actors: universitats i ciutats. Un segon model és el de governança compartida (o civic engagement), on la clau són les interdependències mútues. I, finalment, el tercer model seria el de la governança per al bé comú.

En el marc de la WHEC UNESCO, la UVic-UCC també ha participat en l’exposició sobre els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible, organitzada per l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP). En aquesta exposició, la UVic-UCC explica de quina manera desenvolupa, des de la docència, la recerca i la transferència de coneixement, la responsabilitat social en diferents àmbits.