Presentació de les samarretes de les dotze universitats participant
Presentació de les samarretes de les dotze universitats participants

La UVic-UCC participa en la desena edició de la Unirun

15.02.2024

Un any més la UVic-UCC participarà en la Unirun, la cursa de les universitats, que enguany celebra el 10è aniversari, i ho farà amb més de 200 inscrits. La presentació de l’Unirun 2024 es va fer dilluns 12 de febrer, a la Fàbrica Moritz Barcelona, amb les 5.000 inscripcions ja exhaurides. La prova esportiva es farà el pròxim diumenge 3 de març, i està promoguda per les dotze universitats catalanes sota el guiatge de l’Esport Català Universitari (ECU), amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física, i l’Ajuntament de Barcelona. També compta amb el patrocini d’Adidas i l’organització de Gaudium Sports.

Aquest any, la sortida es farà a les 9.30 h del matí des de la Gran Esplanada del Parc del Fòrum. El circuit de la cursa manté la seva distància, cinc quilòmetres, però no la seva fisonomia. El recorregut transcorrerà pel front litoral del districte de Sant Martí de Barcelona i finalitzarà a la recta del Parc dels Auditoris. Els corredors tindran un temps límit d’una hora per fer la prova. La padrina de la Unirun 2024 serà la waterpolista del Club Natació Sant Andreu i de la selecció espanyola Martina Terré, que actualment cursa el grau en Global Studies de la Universitat Pompeu Fabra.

La cursa de les universitats

La Unirun és una prova atlètica creada el 2015 per les dotze universitats catalanes, agrupades sota el paraigua de l’ECU. Convertida en tot un referent de l'esport universitari, el 2019 va obtenir un dels guardons de la Fundació Catalana de l'Esport que premien l'impacte i l'originalitat d'iniciatives de promoció d'hàbits esportius al conjunt de la societat com a instrument essencial per millorar la qualitat de vida de les persones. Per sexes, la participació és totalment paritària (50 % homes i 50 % dones) i pel que fa a l'edat, destaca el percentatge d'inscrits de menys de 25 anys, que és del 72,58 %.

Enguany, l'euro solidari de la inscripció es destina a Djouma, una associació sense ànim de lucre que treballa per garantir el dret a una salut i una educació inclusives, equitatives i de qualitat a Mali, així com per a l’empoderament de les dones d'aquest país.

Des de 2018, la marca esportiva Adidas patrocina la cursa i proporciona les samarretes tècniques que duran els participants i que cada universitat adaptarà amb els seus colors i el seu logotip respectiu al dors. En l’acte de presentació que es va fer aquesta setmana de la Unirun 2024, els representants de les dotze universitats participants van donar a conèixer les seves samarretes.