Final de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives d’Universitats

La UVic-UCC participa en la final de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives d’Universitats

02.05.2024

La Universitat Jaume I de Castelló va ser l'escenari de la Final de la Lliga de Debat de la Xarxa Vives d’Universitats, en la qual va participar la UVic-UCC, que va tenir lloc el 26 d'abril passat. Durant tres dies, un centenar d'estudiants de catorze universitats del País Valencià, Catalunya i les Illes Balears van participar en aquest esdeveniment, que promou l'ús de la paraula, el diàleg i l'intercanvi d'idees, fomentant l'ús de la llengua pròpia com a vehicular.

Enguany, el tema del debat va ser: "Cal ser tolerant amb els intolerants?". Després d'una intensa final, el jurat va proclamar l'equip de la Universitat de València (UV) com a guanyador de l'edició 2024, mentre que l'equip de la Universitat de les Illes Balears (UIB) va obtenir el segon lloc. A més, Adelina Elena Ghetau, de la UIB, va ser reconeguda com a millor oradora de la competició.

La Lliga de Debat Universitària és una competició impulsada per la Xarxa Vives d’Universitats, amb el suport de la Generalitat de Catalunya. Des de l’any 2005, la competició fomenta entre l’alumnat universitari l’ús de la paraula i capacitats com el treball en equip, la documentació, l’anàlisi crítica i l’argumentació.