Recerca

Representants dels dos vicerectorats en la segona Missió a Brussel·les
Marta Basco, Anna Ramon, Desirée Gutiérrez i Marc Ordeix a Brussel·les

La UVic-UCC rep el suport de la Delegació del Govern davant la UE durant la seva segona Missió a Brussel·les

11.04.2024

El mes de gener es va posar en marxa la segona Missió de la UVic-UCC a Brussel·les, en el marc del desplegament d’estratègies d’internacionalització de la recerca de la Universitat i amb el suport de la Delegació del Govern davant la UE i el delegat Ignasi Centelles al capdavant. El mes de gener es van desplaçar a Brussel·les la vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement, Eva Espasa; l’adjunta al Vicerectorat, Mireia Canals; el vicerector de Relacions Internacionals, Josep Bau, i la responsable de la Unitat de Promoció Internacional i Aliances vinculada a aquest vicerectorat, Montse Romero amb l'objectiu de preparar la trobada. En la segona Missió, que va tenir lloc els dies 2, 3 i 4 d’abril, es van desplaçar a Brussel·les una delegació formada per Marc Ordeix, professor de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE), Anna Ramon, professora de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB), i les gestores de projectes europeus Marta Basco i Desirée Gutiérrez.

En el transcurs de la segona Missió, que dona continuïtat a la primera (duta a terme el curs passat), es van organitzar trobades amb institucions vinculades a les temàtiques del personal investigador, la Comissió Europea, lobbies, xarxes europees, centres de recerca i institucions vinculades al Govern català amb les quals es pretén establir futures col·laboracions.

Aquesta iniciativa conjunta del Vicerectorat de Recerca i Transferència del Coneixement i del Vicerectorat de Relacions Internacionals, es troba enfocada a facilitar i promoure la internacionalització de la recerca, la transferència i la consecució d’aliances i finançament europeu.  A més a més, la participació i la col·laboració en aquestes missions és un dels objectius del projecte U-Europe, d’impuls a la internacionalització de la recerca que lidera l’Oficina de Projectes de l’OTRI i que ha estat finançat per la convocatòria GPE de l’Agencia Estatal de Investigación.

En els pròxims mesos es continuarà treballant des dels dos vicerectorats per fer visible la Universitat a les institucions europees, amb el suport de la Delegació del Govern davant de la Unió Europea. D’altra banda, es preveu seguir donant continuïtat anual a aquesta Missió, planificant trobades específiques amb els vicerectorats, personal tècnic de l’OTRI i recercadors de la UVic-UCC de diferents àmbits de coneixement.