Ricard Torrents

La UVic-UCC retrà un homenatge a Ricard Torrents

15.06.2023

El pròxim dimarts 27 de juny, la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya retrà un homenatge a Ricard Torrents, rector fundador de la Universitat, que va morir el mes de març passat. L’acte, que portarà per títol “Ricard Torrents, pensador i forjador d’institucions”, té per objectiu donar a conèixer, tant a la comunitat universitària com a la societat en general, la profunditat intel·lectual de Ricard Torrents, impulsor de la Universitat de Vic i Eumo Editorial, entre altres projectes.

Serà un acte acadèmic, que constarà d’una ponència a càrrec de Francesc Codina, que parlarà de la visió de Ricard Torrents sobre la universitat, i d'una taula rodona, moderada per Maria Carme Bernal, sobre el guiatge permanent de Torrents en diversos àmbits com la pedagogia, la llengua, l’edició, la traducció i la literatura. La taula comptarà amb la participació de Ramon Pinyol, Antoni Tort, Assumpta Fargas, Anton Granero i Miquel Tuneu. També intervindrà en l'acte el músic i cantautor Rafael Subirachs, a més del rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, que el clourà.

L’homenatge tindrà lloc a les 11 h del matí al Paranimf de la UVic-UCC (rambla Hospital, 50 de Vic) i cal confirmar l'assistència abans del dia 23 de juny.