David Planas, Josep Eladi Baños, Jordi Molas i Marc Mussons
Jordi Molas i Josep Eladi Baños
Marc Mussons, Imma Magem, Josep Eladi Baños, Xavier Barriobero i Montse Simon

La UVic-UCC signa convenis amb el Club Bàsquet Vic i el Club Bàsquet Femení Osona

22.06.2021

En qüestió de pocs dies la UVic-UCC i els dos principals clubs de bàsquet de la ciutat han signat conveni amb la UVic-UCC.

El dijous 18 de juny va ser el torn del Club Bàsquet Vic, representat pel seu president, Jordi Molas i pel gerent, David Planas, que van signar la renovació del  contracte de patrocini i el nou conveni de donació per finançar els desplaçaments del Club. En el marc d’aquest conveni de col·laboració  també es contemplen les dues beques que la UVic té disponibles cada curs per a esportistes del Club Bàsquet Vic en el marc de les beques per a esportistes.

El president del club, Jordi Molas, va manifestar que “ens posem al servei de la Universitat  a través del nostre actiu que són els jugadors, reforçant el compromís que tenim amb la formació i la ciutat, que volem que sigui un referent a través de l’esport”. En aquest sentit Molas va anunciar que el curs vinent els jugadors del primer equip col·laboraran amb un projecte de recerca liderat per la UVic-UCC i que  el club organitzarà un torneig  de bàsquet júnior en què la UVic hi tindrà una presència destacada.

D’altra banda, aquest dimarts s’ha signat per primer cop un conveni de col·laboració amb el Club Bàsquet Femení d’Osona, que consisteix en l'atorgament d'una beca anual d’un 40% de descompte en el preu de la matrícula per a una esportista del club, que també podria ser dividida per a dues, si el club ho cregués convenient. L’acord l’ha subscrit la presidenta del Club, Imma Magem, acompanyada del director esportiu, Xavier Barriobero, la qual ha manifestat que aquesta beca “és una eina per retenir talent local i atreure talent de fora”. El gerent de la UVic-UCC, Marc Mussons, ha manifestat que “aquest conveni és un primer pas de col·laboració que anirà creixent en el futur”.

Segons el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, “aquests acords tenen la voluntat d’afavorir la qualitat esportiva dels nostres clubs sense haver de deixar de banda els estudis universitaris, tal com correspon a una universitat que compta amb estudis com els graus de Mestres d'Educació Primària amb Menció d'Educació Física, o el de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, i de màsters com el de Professorat en Educació Física”.

Aquests convenis se sumen a les beques que la UVic-UCC ja preveu per a estudiants esportistes tant a Vic com a Granollers, i que formen part d'una política universitària “que pretén que ningú que tingui aptituds quedi fora de la Universitat, d'una banda, i servir al territori i a la seva societat de l'altra”, ha afirmat el rector.