Ambient d'estudiants a la UVic

La UVic-UCC torna a aparèixer en els 'THE World University Rankings by Subject', aquest cop en dos àmbits de coneixement

Relacionat amb el THE World University Rankings que es va publicar a principis del mes d’octubre, ara s’ha publicat el Times Higher Education World University Rankings by Subject, que analitza les institucions universitàries des del punt de vista de les àrees de coneixement.

L’any passat la UVic-UCC hi va aparèixer per primer cop dins l’àrea Clinical and Health, ocupant la franja 501-600a del global d’universitats del món, posició que enguany ha repetit. En aquest sentit, ocupa el cinquè lloc en l'àmbit de Catalunya i el sisè de l’Estat espanyol, tot guanyant una posició respecte al curs passat. Aquest any la UVic-UCC també apareix en el rànquing pel que fa a l’àrea de Social Sciences, situant-se en la franja de 601-800 globalment i en el setè lloc tant a Catalunya com a l’Estat espanyol.

Per elaborar aquest rànquing s’utilitzen els mateixos indicadors que en el rànquing global, però s’adapta la metodologia per centrar-se en cada temàtica individual.

La UVic-UCC consolida la seva posició

En l’última edició dels THE World University Rankings (WUR), la UVic-UCC va consolidar la seva posició com a quarta universitat catalana, situant-se en la franja de la posició 501-600 d’un total de 1.799 universitats públiques, xifra que s’incrementava en 137 institucions representades respecte a la darrera edició. També es col·locava com a setena universitat de l’Estat espanyol, amb 55 universitats presents, 3 més que en l’edició anterior. En la seva franja, la UVic-UCC empata amb la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat Ramon Llull i la Universitat de València.

Times Higher Education crea rànquings universitaris per avaluar el rendiment de les institucions d’educació superior en l’escena mundial. Les seves anàlisis se centren en tres vessants principals de l’activitat universitària: recerca, docència i impacte territorial.