Docència

Visita a la UPV/EUH
Visita a la Universitat de Deusto

La UVic-UCC visita la UPV/EHU i la Universitat de Deusto per compartir bones pràctiques sobre avaluació de la docència i formació del professorat

11.05.2023

Amb l’objectiu de conèixer bones pràctiques i aconseguir una visió més àmplia sobre com articulen altres universitats les seves polítiques en relació amb l’avaluació de la docència i la formació del professorat, la setmana passada el vicerector de Professorat, Albert Juncà; la vicerectora d’Ordenació Acadèmica, Àngels Pinyana; el director de l’Àrea de Qualitat, Ricard Giramé, i el director del CIFE, Antoni Portell, van visitar la Universitat del País Basc (UPV/EHU) i la Universitat de Deusto.

Durant dues jornades, una amb cadascuna de les universitats, els representants de la UVic-UCC van poder conèixer la llarga trajectòria que les universitats del País Basc tenen a l’hora de connectar l’avaluació de la docència, la qualitat i la formació del professorat. Tot plegat dins l’horitzó compartit per totes les universitats d’avançar en l’elaboració d’un Marc de desenvolupament professional del professorat, en la línia del que estableix l'ANECA. La UVic-UCC ja fa un temps que treballa en aquesta línia amb el Programa UDocencia i el Programa FORMA’T.

Després d’una breu trobada amb la vicerectora de Grau i Innovació Educativa de la UPV/EHU, Laura Vozmediano, i l'endemà amb la vicerectora d’Ordenació Acadèmica, Innovació Docent i Qualitat de la Universitat de Deusto, Elena Azuzmendi Escribano, la delegació de la UVic-UCC va reunir-se en ambdues sessions de treball amb les homòlogues responsables de les àrees representades. Per part de la UPV/EHU, amb la directora del Servei d’Avaluació Docent, Naiara Ortega; la directora del Servei de Qualitat i Avaluació Institucional, Begoña Blanco; la directora del Servei d’Assessorament Educatiu, Nekane Beloki, i la membre de la Comissió Tècnica per a l’Adaptació del Programa Docentiaz, Idoia Fernández, que ha col·laborat en diverses ocasions amb la UVic-UCC. Per part de la Universitat de Deusto la reunió va ser amb les directores de la Unitat d’Innovació Docent, Ana García Olalla, i de l’Àrea de Formació del Professorat, Elena Quevedo, juntament amb María García, i amb Susana Romero i Roberto Carballedo, del Programa Docentia.

La valoració que se’n va fer des de la UVic-UCC és molt positiva pel fet que va permetre conèixer iniciatives reeixides en un àmbit que totes les universitats han d’abordar; i també perquè la trobada s’emmarcava dins la dilatada relació que la UVic-UCC ha anat teixint al llarg dels anys amb aquestes universitats, fruit del treball que es va realitzant sota el paraigua de la Red de Docencia Universitaria (REDU), de la qual la UVic-UCC és sòcia institucional.