Ordinador i ulleres

La UVic vetlla per l’accessibilitat digital

02.03.2021

Des que es va posar en marxa l’actual web institucional de la UVic l’any 2018, hi ha un comitè digital format per l’Àrea de Màrqueting i l’Àrea TIC que vetlla per al compliment del compromís de la institució amb les normatives d’accessibilitat digital.

És voluntat de la Fundació Universitària Balmes complir, en el grau més alt possible, els requeriments d’accessibilitat de la pàgina web institucional per tal de facilitar l’accés universal dels continguts a totes les persones que la consulten, independentment de les seves capacitats físiques, sensorials o intel·lectuals i dels sistemes o recursos utilitzats, com ara navegadors, dispositius o velocitat de connexió, entre altres.

El Parlament Europeu i del seu Consell estableixen que els webs i les aplicacions mòbils del sector públic han de ser accessibles, d’acord amb una norma UNE d’accessibilitat. Des de la UVic, el director de l’Àrea TIC, Joan Busquiel, afirma que “el que volem és complir plenament amb les pautes d’accessibilitat per assolir el nivell AA, que és el que la normativa europea exigeix als ens del sector públic”. Aquest nivell de compliment se sabrà quan el Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital faci l’auditoria externa. De tota manera, des del 15 d’octubre de 2020 la web ha estat declarada accessible gràcies a una autoavaluació interna.

Tot i així, encara hi ha alguns detalls que s’han de millorar, sigui perquè no s’acaben d’ajustar a la normativa, sigui perquè el contingut en qüestió no entra dins l’àmbit aplicable a la normativa.

Característiques del web uvic.cat

El web està optimitzat per a una resolució de 1.024 x 768. Si es disposa d'un monitor amb més resolució, la mida de lletra es veurà massa petita en alguns casos. Per aquest motiu, les fonts s'han definit de manera que sigui possible ampliar-ne o disminuir-ne la mida des de les opcions del navegador.

Per altra banda, el web ha estat provat i està optimitzat per als navegadors compatibles amb HTML5 i les versions admeses pels fabricants. La utilització de navegadors diferents o de versions no admeses pels fabricants pot no permetre una visualització correcta o disponibilitat de documents o d'altres funcionalitats. Es poden obtenir actualitzacions o navegadors a les pàgines web dels proveïdors dels navegadors.

El comitè digital, a través de l’adreça comite.digital@uvic.cat, està obert a qualsevol suggeriment, queixa o reclamació, així com per demanar nous continguts en format accessible.