Xilofonada
Xilofonada a Valls
Xilofonada

La Xilofonada posa música a 'Abecedari de cel i terra', de Vanesa Amat i Judit Piella

23.02.2023

Més de tres-cents infants de tercer i quart de primària de l’Alt Camp van cantar vuit poemes de Vanesa Amat, del llibre Abecedari de cel i terra (Eumo, 2021), acompanyats de xilòfons i altres instruments Orff a la desena Xilofonada Poètica. El concert, que va tenir lloc el 22 de febrer al Centre Cultural de Valls, era la culminació d’un projecte artístic i pedagògic que havia començat el setembre passat, quan Rosabel Bofarull, mestra, pianista i impulsora de la iniciativa, va musicar els textos d’Amat. Bofarull, mestra compromesa amb el foment del gust per la poesia i la música entre els infants, l’equip de l’Escola de Música de Valls i una quinzena d’escoles amb ganes de participar en el projecte han convertit la Xilofonada en un dels esdeveniments culturals destacats de la ciutat de Valls.

La Xilofonada va néixer fa deu anys a l’Escola de Música Robert Gerhard de Valls amb l’objectiu d’apropar la poesia als més petits a través del cant i dels instruments Orff. Durant aquests deu anys han musicat poemes d’autors com Joana Raspall, Maria-Mercè Marçal, Montse Ginesta, Salvador Comelles o Ramon Besora. Segons Bofarull, Abecedari de cel i terra encaixa amb l’esperit de la Xilofonada perquè conté poemes que permeten fer un treball interdisciplinari, en diàleg amb la música i les arts plàstiques, transversal i cohesionador.

Abecedari de cel i terra és un llibre destinat a primers lectors, amb textos de Vanesa Amat, mestra i professora de la FETEP, i dibuixos de Judit Piella, il·lustradora i ambientòloga, publicat per Eumo Editorial. Per a cada lletra de l’abecedari hi ha una paraula, un poema i una petita curiositat sobre animals, plantes o fenòmens meteorològics, que volen despertar en els més petits el gust per la poesia i les ganes de descobrir el món.

Imatge: Roger Recasens