L’activitat presencial a la Universitat es redueix durant dues setmanes per contribuir a frenar la pandèmia

15.10.2020

Des d’aquest dijous i fins al proper 30 d'octubre estaran vigents a totes les universitats catalanes, entre les quals la UVic-UCC, un conjunt de mesures pensades per contribuir a frenar els índex de creixement de la pandèmia per covid-19, que les darreres setmanes s’han disparat arreu del país. Les mesures les va acordar dimarts passat el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) seguint les recomanacions del Departament de Salut, i les va traslladar als rectors de totes les universitats per tal que cada centre les adaptés a la seva realitat.

D’acord amb aquestes mesures, durant dues setmanes la docència presencial passarà a fer-se en format online. Aquest pas a la virtualitat no afectarà aquelles matèries que s’hagin de dur a terme en instal·lacions o equipaments específics, tant de la Universitat com externs, com ara laboratoris, platós de televisió o estudis de ràdio, aules d’informàtica o espais de simulació. Així doncs, totes les pràctiques, tant internes com externes, es mantindran amb normalitat, i també ho faran les activitats d’avaluació presencial que ja estiguessin previstes per aquests dies.

Durant aquest període, totes les instal·lacions de la Universitat es mantindran obertes i en funcionament, tal i com han estat des de l’inici del curs. En aquest sentit, la presència de personal d’administració i serveis també s’adequarà per trobar l’equilibri entre reduir la mobilitat i la interacció social i, alhora, garantir el bon funcionament de la Universitat.

Per això, durant aquestes quinze dies es flexibilitzarà el sistema de teletreball vigent entre el col·lectiu de personal d’administració i serveis, que podrà teletreballar fins a dos dies a la setmana sempre que el servei al qual pertanyen ho possibiliti. Les persones majors de 55 anys també podran sol·licitar transformar tota la jornada laboral en teletreball.