Laia Briones a la Universidad Europea de Madrid
Laia Briones a la Universidad Europea de Madrid- Estada recerca

Laia Briones fa una estada de recerca a la Universidad Europea de Madrid

15.06.2023

La professora Laia Briones, de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB), va dur a terme una estada de recerca a la Universidad Europea de Madrid durant dues setmanes, del 15 al 30 de maig. Aquesta estada es va centrar en el projecte The SENS-Health Project, que investiga la sensibilitat de processament sensorial, i la seva relació amb la salut i els estils de vida.

Durant l'estada va treballar en la fase I del projecte, un estudi prospectiu en què es pretenen recollir dades de salut i estils de vida en una cohort de persones amb alta sensibilitat de processament sensorial al llarg de deu anys, juntament amb la Dra. Mª Luz Morales de la UEM, així com amb la Queen Mary University de Londres i l'Associació d'Alta Sensibilitat d'Espanya (PAS Espanya).

A més de la fase I, la professora Briones també va treballar, juntament amb la Dra. Mª Luz Morales i el doctorand Christian Sucuzhañay, en la fase II del projecte. Aquesta fase es concentra en el desenvolupament d'una aplicació mòbil que tindrà com a finalitat la gestió de l'alta sensibilitat, abordant-la des d'un enfocament bio-psico-social-espiritual.

Finalment, Briones va pronunciar la ponència convidada per parlar sobre el model de recerca de la UVic-UCC que portava per nom "Transformar para impulsar: el modelo de investigación de la UVic-UCC". En aquesta ponència, es van destacar els canvis significatius que la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) ha impulsat per promoure la investigació. L'acte, que es va dur a terme en un format híbrid, va comptar amb la presència de 40 persones, entre les quals el director de l'Escola de Doctorat i la vicerectora de Recerca de la Universidad Europea de Madrid.

La professora Laia Briones va qualificar aquesta estada com una experiència molt profitosa i enriquidora, que obre les portes a futures col·laboracions.