Docència

Taller de cuina sobre disfàgia

L’alumnat del cicle formatiu de grau superior en Dietètica del Seminari Vic fa un taller de cuina adaptada a disfàgia a la UVic

26.01.2023

L’alumnat del cicle formatiu de grau superior (CFGS) en Dietètica del Seminari de Vic va participar dimarts passat a un taller de cuina adaptada a la disfàgia (dificultat per empassar) al Laboratori del Gust de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la UVic. El taller va ser impartit per la coordinadora del grau en Nutrició Humana i Dietètica, Anna Vilà i Martí.

Durant el taller, l’alumnat va portar a terme diverses receptes bàsiques amb l’objectiu d’aconseguir textures idònies per a la disfàgia i, a la vegada, fer-les atractives als ulls del pacient. D’altra banda, l’alumnat també va poder conèixer que a partir d’una impressora 3D es poden fer formes i elements molt atractius que ajuden al pacient a continuar gaudint del plaer del “gust i del menjar”.

Tots aquests coneixements permeten donar valor a una de les dificultats  amb què es troben col·lectivitats de persones grans amb patologies específiques vinculades amb la digestió. I tenir cura de com se serveixen els aliments comporta una millora en la qualitat de vida de les persones, a banda de tenir en compte el concepte d’inclusió en les diferents variants dietètiques que exigeixen certes patologies.

El mes d’octubre passat, el Seminari Vic i la UVic-UCC van formalitzar un acord en matèria de cicles formatius, que han permès que el Seminari, equipament formatiu, sigui un centre vinculat de la UVic-UCC. Aquesta activitat ha estat la primera acció concreta desenvolupada després de la signatura d’aquest acord, que porta a terme més accions en el futur.