e-furgoneta de la UVic

L’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals incorpora una furgoneta elèctrica a la seva flota de vehicles

18.11.2020

Des de l’inici d’aquest curs, l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals disposa d’una furgoneta elèctrica per als desplaçaments dins el campus UVic, utilitzada principalment pel personal de Serveis Generals.

L’e-furgo, de la marca Renault i model Kangoo Express Z.E, és 100% elèctrica, té un consum de 152Wh/km i una autonomia d’aproximadament 274km. Està equipada amb localitzador GPS i les dades d’estat del vehicle, com ara distàncies recorregudes, càrrega de la bateria o la detecció automàtica d’avaries, es poden visualitzar via monitorització. La retolació del vehicle segueix la línia dels altres vehicles elèctrics que estan a disposició del personal treballador per a la mobilitat corporativa.

La furgoneta es va adquirir mitjançant una licitació que l’Institut Català de la Salut va dur a terme, i era per l’Arrendament de vehicles per als centres assistencials de l’Institut Català de la Salut, promogut pel mateix organisme i emmarcat dins el grup de compres del CSUC. En la mateixa licitació també s’hi incloïa l’adquisició del punt de recàrrega vinculat, de la marca Circutor.

“Amb l’e-furgo es va consolidant el projecte d’e-mobilitat, amb el qual es vol promoure una mobilitat més sostenible i segura”, afirma el director de l’Àrea d'Infraestructures i Serveis Generals de la UVic, Arnau Bardolet. El projecte es va iniciar amb l’adquisició de quatre cotxes elèctrics de l’entitat Som Mobilitat i que són d’ús compartit amb els socis de la cooperativa, contribuint així al carsharing dins el territori.

Actualment la flota de vehicles pròpia de la UVic la formen tres furgonetes (Volkswagen Cady, Peugeot Expert TEPEE i l’e-furgo) i la motocicleta elèctrica, utilitzades principalment per a la micromobilitat dins el Campus UVic.