Docència

Visita associació Ashes

L’associació ASHES visita la UVic

23.03.2023

El grup de dones de l’Associació per a la Sostenibilitat Humana, Ecològica i Social (ASHES) de Vic van fer dimarts passat una visita a les instal·lacions de la Universitat, amb l’objectiu d'enfortir lligams entre l’associació i el grau en Educació Social. Des de fa uns anys ASHES acull estudiants en pràctiques i té cura de la seva formació en l'àmbit de la gent gran. A més, les dues educadores responsables del grup, Alba Navarro i Cristina Valls, són exestudiants del grau d'Educació social de la UVic, fet que encara va donar més trascendència a la visita, ja que com van expressar algunes de les visitants "ens ha permès conèixer on i com van formar-se les persones que ara ens cuiden".

ASHES treballa per a la integració de les persones que es troben en situació o en risc d’exclusió social, a través d’activitats de suport, impacte a la comunitat i cura del medi ambient. Més concretament, ofereix tenir cura de les persones grans, vetlla per les oportunitats laborals i educatives per a joves i adults, i porta a terme altres projectes relacionats amb el medi ciutadà i ambiental.

Durant la visita, les persones d’aquest col·lectiu, acompanyades per la coordinadora del grau, Anna Gómez, van poder visitar diferents espais de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, com l’Aula de Pedagogia, l'espai de didàctiques artístiques i la Biblioteca Ricard Torrents, a més de poder entrar en contacte amb dos grups d’estudiants d’Educació Social que estaven fent classe i amb els quals van mantenir un intercanvi d’opinions.

Segons Anna Gómez, “experiències com aquesta ens ajuden a mantenir vius els lligams amb la realitat social de l’entorn sempre canviant, i ens permet  enriquir-nos amb iniciatives socials que, com en aquest cas, impulsen amb èxit exestudiants que s’han format a les nostres aules”.