Taller portat a terme per Laura Coll i Aina Carbó

Laura Coll i Aina Carbó lideren un taller innovador sobre la soledat amb jocs interactius a Barcelona

15.06.2023

Les membres del grup de recerca M3O Laura Coll Planas i l’Aina Carbó Cardeña van portar a terme el mes de maig passat un taller sobre soledat amb dinàmiques participatives a l’Escola Municipal Patronat Domènech de Barcelona amb els alumnes de 3r i 4t de primària (8-10 anys), en el marc del projecte europeu RECETAS.

Durant el taller, es van desenvolupar dues dinàmiques. La primera va consistir a dividir els alumnes en grups de cinc i que debatessin sobre un seguit de fotografies sobre soledat i naturalesa. L’objectiu era explicar si aquelles imatges els transmetien soledat i per què, i després exposar-ho davant els companys.

La segona dinàmica prové d’un joc intergeneracional de l’Ajuntament de Barcelona que es diu Antídots. Aquest convida els participants a posar sobre la taula el que pensen i senten sobre la soledat, com l’aborden i com se’n surten exposant una situació i una condició en la qual un infant es podria trobar.

La iniciativa forma part de l’estratègia municipal contra la soledat i es repartirà entre els espais per a infants i de lleure de l’Ajuntament.