Recerca

Intervenció de Laura Domingo-Peñafiel al congrés
Intervenció de Laura Domingo-Peñafiel en el congrés

Laura Domingo-Peñafiel participa en el I Congreso Internacional de Educación Rural Siglo XXI

11.04.2024

Laura Domingo-Peñafiel, professora del Departament de Pedagogia de la Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP), investigadora del grup de recerca GREUV i directora de la Càtedra del Món Rural de la UVic-UCC, va participar en el I Congreso Internacional de Educación Rural Siglo XXI, que va tenir lloc del 4 al 6 d’abril a Cortes de la Frontera (Málaga). Domingo-Peñafiel va prendre part, en format online, en la taula rodona que duia per títol “Perspectivas y experiencies críticas. Hacia un nuevo modelo de educación rural”. Aquesta taula tenia com a eixos de debat l’enfocament territorial i la visió del món rural; el currículum, els espais i els temps; les oportunitats i les dificultats dels infants al món rural, i la formació inicial dels mestres.

Com a perfil acadèmic i investigador a la taula rodona, Domingo-Peñafiel va presentar diversos resultats de recerca sobre les diferents temàtiques proposades i també el treball que s’està fent al Grup Interuniversitari d’Escola Rural (GIER), format per professorat de les diferents universitats catalanes que vetllen per la presència de l’escola rural en els plans d’estudi de la formació inicial dels mestres. La professora de la UVic-UCC va exposar on es troba aquesta universitat, des del punt de vista geogràfic i també pel que fa a la presència de l’escola rural als plans d’estudi, i va posar en valor la feina que es fa en aquesta institució.