Laura Rota, guanyadora del premi

Laura Rota guanya el Premi de Recerca amb Perspectiva de Gènere de la Càtedra d’Infermeria UB-COIB

06.07.2023

La infermera Laura Rota ha estat reconeguda amb el Premi de Recerca amb Perspectiva de Gènere de la Càtedra Infermera Universitat de Barcelona (UB) - Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB). El guardó ha estat atorgat per la seva destacada contribució a la recerca en el camp de la infermeria i la seva aplicació a través de la perspectiva de gènere.

Laura Rota ha presentat l'estudi "Una anàlisi de gènere interseccional al trasplantament de ronyó: dones que donen un ronyó", una investigació que aborda les experiències específiques de les dones que decideixen ser donants de ronyó, i com la seva identitat de gènere i altres factors interseccionals influeixen en aquesta decisió i el seu impacte emocional.

La presidenta del COIB, Paola Galbany, i la directora adjunta de la Càtedra, Llúcia Benito, van ser les encarregades de fer l'anunci i lliurar el premi. L'esdeveniment va culminar una jornada en la qual també van intervenir el rector de la Universitat de Barcelona, Joan Guardia, i la directora de la Càtedra d'Infermeria UB-COIB, Marta Romero, posant de manifest la importància de la recerca en el camp de la infermeria i la seva integració amb la perspectiva de gènere.

La Càtedra d'Infermeria UB-COIB és fruit de la col·laboració entre el Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona (COIB) i la Universitat de Barcelona (UB). Aquesta iniciativa pionera a Catalunya té com a objectiu impulsar activitats de formació, recerca, difusió i transferència de coneixement en el camp de la infermeria des d'una perspectiva interdisciplinària i amb una clara orientació de gènere. A més, busca promoure trobades nacionals i internacionals d'experts en aquest àmbit per fomentar la col·laboració i l'intercanvi de coneixements.