Cartell de Lectures en conversa-Som virus

'Lectures en conversa' inicia nova temporada amb el llibre 'Som virus' d’Albert Altés

El proper 2 de març es reprenen les "Lectures en conversa", una activitat organitzada per l’Oficina de Gestió Cultural, Eumo Editorial i la Biblioteca amb la voluntat de crear un espai distès de diàleg i d’opinió al voltant dels llibres. Normalment, es proposen lectures de títols publicats per persones vinculades a la UVic-UCC, en les quals l’autor participa en la conversa. Es tracta d'una manera de destacar la producció bibliogràfica de la universitat, de fomentar el gust per la lectura i de suggerir altres propostes més enllà de la novel·la.

Des d’ara i fins a final de curs, s’han programat tres sessions: el dia 2 de març, una conversa amb Albert Altés, autor del llibre Som virus; el dia 7 d’abril, amb Carme Junyent, autora de Som dones, som lingüistes, som moltes i diem prou, i el dia 15 de juny, amb Xavier Ginesta, autor de La disneyització del futbol. Tots tres volums estan publicats per Eumo Editorial.

La primera sessió comptarà amb la participació d’Albert Altés, professor de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC i cap del Servei d’Hematologia a la Fundació Althaia de Manresa, i autor del llibre Som virus. La sessió serà conduïda per Marina Geli, directora general de la Fundació d'Estudis Superiors en Ciències de la Salut i coordinadora del Centre d'Estudis Sanitaris i Socials de la UVic-UCC. Som virus és l’obra guanyadora del primer Premi d’Assaig Ricard Torrents, organitzat per Eumo Editorial, juntament amb la UVic-UCC.

L’autor acosta el lector de manera planera a un tema molt actual, els virus, i proposa un viatge que va des de l’origen de la vida fins avui, i fa conèixer quina és la naturalesa dels virus i el paper que tenen en el cos humà i en la medicina. Segons afirma Altés, “la nostra existència està íntimament lligada als virus i podem dir que en som hereus”, i afegeix que “la immensa majoria de virus no ens causen cap mal, sinó que, de fet, no seríem aquí sense la seva gegantina i generosa contribució”.

La sessió tindrà lloc el 2 de març, de 14 h a 15.30 h, a la Sala Mecenes de Casa Convalescència. És oberta a tota la comunitat universitària i per participar-hi només cal enviar un correu abans del 28 de febrer a biblioteca@uvic.cat.