Gemma Medina

L'editora d'Eumo Editorial, Gemma Medina, guanya el Premi Llucieta Canyà de crítica literària

14.12.2023

Indilletres ha atorgat el cinquè Premi Llucieta Canyà a la millor crítica literària de l’any a Gemma Medina per l’article «Saber dir la vivor», que tracta de la novel·la Et vaig donar ulls i vas mirar les tenebres, d’Irene Solà (Anagrama, 2023), publicat a la revista digital de crítica literària La Lectora. El jurat n’ha remarcat l’objectivitat en el judici de l’obra, així com la relació establerta amb les obres anteriors de Solà i el pes d’altres factors que condicionen la recepció d’una obra, com és ara la traducció o els premis rebuts anteriorment. La crítica ha estat escollida entre ressenyes publicades en mitjans tradicionals en paper (revistes i diaris) i en mitjans digitals entre el mes de novembre del 2022 i el novembre del 2023.

El Premi Llucieta Canyà, remunerat amb 500 euros, va néixer l’any 2018 amb la voluntat de revalorar el gènere de la crítica literària, i anteriorment ha comptat amb guardonats com ara el periodista Joan Burdeus (Núvol, 2022), la periodista Eva Vázquez Ramió (El Punt Avui, 2021), la crítica literària Marina Porras (El Nacional, 2020) i el periodista Pere Antoni Pons (Ara Llegim, 2019).

Gemma Medina, present a l’acte, va agrair el guardó a l’organització i va reivindicar la figura de la crítica literària i de la bisbalenca Llucieta Canyà. Gemma Medina és llicenciada en Filologia Catalana i Teoria de la Literatura, i va cursar un màster d’Edició. Actualment, és editora a Eumo editorial i codirigeix la revista digital de crítica literària La Lectora. També és jurat dels Premis Finestres de Narrativa.