imatge del cartell del programa

L’equilibri entre la guerra i la pau protagonitza el programa d’activitats transversal d’aquesta tardor a la UVic-UCC

06.10.2022

Malgrat les comunitats humanes dediquen esforços a teixir societats on viure en pau sigui possible, i malgrat que hi ha parts del món que gaudeixen de períodes llargs de pau, en ple segle XXI hi continuen havent guerres a gairebé tots els continents. És en aquest context que la UVic-UCC ha apostat per enfocar el programa d’activitats transversal d’aquesta tardor entorn d’aquesta temàtica. “De la Pau a la Guerra. O el fràgil equilibri de viure en societat” emmarca el conjunt d’actes, entre conferències, tallers, sessions docents, exposicions i activitats de cinema i de dansa, que es duran a terme al llarg del darrer trimestre de l’any.

En total, el programa aglutina 16 activitats, que tindran lloc majoritàriament a Vic, però també a Manresa, en l’organització de les quals prenen part les quatre facultats de la UVic, l’Oficina de Gestió Cultural, la biblioteca Ricard Torrents i l’aula d’extensió universitària Gent Gran d’Osona. També hi està implicada la Facultat de Ciències Socials d’UManresa i hi col·labora Cineclub Vic.

En el transcurs de les conferències programades, es reflexionarà, entre altres temes, sobre qüestions com el periodisme i la pau a partir d’una anàlisi de la cobertura mediàtica de la guerra d’Ucraïna; el paper dels combustibles fòssils en els possibles escenaris bèl·lics del segle XXI; les estratègies per fer front al discurs de l’odi a les xarxes; la investigació biomèdica en temps de guerra i en temps de pau, o les experiències sobre la cultura de pau en el conflicte de Bòsnia-Hercegovina, ponència que farà l’analista i polític Raül Romeva el 14 d’octubre.

Entre les activitats programades també figuren l’exposició “I tu, què tries?”, sobre les alternatives de consum actuals (a l’Espai Vernis, fins al 23 d’octubre); l’espectacle de dansa Posar cos a la memòria, del ballarí i coreògraf Miquel Barcelona (aquest mateix dijous, a L’Atlàntida); o una sessió docent, a la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, sobre la infermeria militar (el 30 de novembre).

Fins ara, aquest programa transversal ha abordat temes com la crisi econòmica, la covid, els objectius de desenvolupament sostenible, l’alimentació o el gènere, entre d’altres. El programa d’activitats es pot consultar íntegrament en aquest llibret.