L'equip #UVicFuckCancer tanca amb èxit la seva participació en la vuitena edició de l'Oncotrail

07.10.2021

L'equip #UVicFuckCancer va acabar amb èxit la seva primera participació en l'Oncotrail. Es tracta d’una cursa de 100 quilòmetres organitzada per la Fundació Oncolliga de Girona que combina activitat física i solidaritat, ja que el seu objectiu final és recaptar fons per millorar la qualitat de vida de les persones malaltes de càncer.

Un equip de fins a 13 persones, totes membres de la comunitat universitària de la UVic,va participar en la cursa que es va celebrar el passat dissabte 2 d'octubre. Vuit d'elles van fer-ho de forma activa, corrent o caminant, i la resta va formar part de l'equip logístic i fisioterapèutic.

La cursa estava dividida en 10 etapes. Per recórrer-les, l’#UVicFuckCancer va dividir el seu equip en dos, formant un grup de quatre persones que feien el trajecte corrent i un altre caminant. Entre aquests subequips es van dividir les diferents etapes, de manera que cadascun dels participants va recórrer entorn de 50 km.

La ruta començava a Palafrugell i seguia per la Platja del Castell i el Camí de Ronda fins a arribar a Begur, des d’on els participants van dirigir-se  a les Gavarres per després tornar a la Palafrugell.

L'equip de la UVic va trigar 20 hores i 3 minuts en realitzar aquest trajecte i amb la seva participació va aportar 1360 euros a la Fundació Oncolliga, una xifra que van recaptar gràcies a la col·laboració de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, l'Àrea de Màrqueting i el Servei d'Esports de la UVic i la venda de marxandatge de l'equip. En total, l’esdeveniment va recollir prop de 345.000 euros entre els 286 equips inscrits i les donacions externes.

La iniciativa de participar-hi amb un equip de la UVic va sorgir d'un grup transversal de treballadors i treballadores de diferents àrees i serveis de la Universitat. També hi van col·laborar la botiga Esports Estel facilitant les equipacions, la UVic pagant les inscripcions dels participants i EUMO Gràfic elaborant el disseny del logotip de #UVicFuckCancer.

L'equip d'enguany obre les portes a qualsevol persona de la comunitat universitària que hi vulgui participar. En paral·lel, expliquen, estan buscant altres activitats per recaptar fons per participar en la següent edició.