Albert Beorlegui, Josep Paré, Josep Eladi Baños, Josep M. Prat

Les Aules d'Extensió Universitària de la Gent Gran comencen el curs amb un nou format per adequar-se a les mesures covid-19

30.09.2020

L’Aula d’Extensió Universitària Gent Gran de Centelles i la l’Aula d’Extensió Universitària Gent Gran d’Osona, amb seu a Vic, comencen el curs amb la necessitat d’adaptar-se a les mesures covid-19. La prescripció que han fet les autoritats sanitàries de reduir els aforaments i el fet que el públic a qui s’adrecen sigui un col·lectiu de risc, han fet que es busquessin alternatives per tal que ningú quedi fora de les xerrades i activitats setmanals.

L’Aula de Centelles va començar l’activitat aquest dimarts al Casal Francesc Macià amb la conferència del crític de cinema i periodista Albert Beorlegui “Els orígens de Hollywood. A la recerca del somni americà”. Van seguir la conferència presencialment més d’un centenar de persones, sense arribar a les 128 places que permet l’aforament del local. Com a novetat d’aquest any, totes les xerrades es poden seguir simultàniament a través de Zoom, i en el cas que no es poguessin fer les activitats presencials, totes les sessions programades durant el trimestre es faran igualment de forma telemàtica. Per accedir a les sessions presencials, però, cal reservar plaça.

Durant l’acte d’inauguració de curs, el rector de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), Josep Eladi Baños, va reiterar l’interès de la Universitat d’esdevenir “l’espai de trobada entre els que volen aprendre, tinguin l’edat que tinguin, i els que poden ensenyar”, i va felicitar els assistents pel “desig que tenen de voler seguir l’actualitat cultural, que és una manera de demostrar vitalitat”. El president de l’Aula, Josep M. Prat, va agrair a l’Ajuntament de Centelles “totes les facilitats logístiques que ens dona” i també a la UVic-UCC “el seu suport i ajut”. Al seu torn, l’alcalde de Centelles, Josep Paré, va destacar la importància de la tasca formativa que l’Aula desenvolupa al territori i “la capacitat d’adaptació que han mostrat els seus responsables, que permetrà continuar fent les activitats d’una manera diferent, però amb la mateixa il·lusió”.

A Vic s’emetran per El 9 TV

Per altra banda, l’Aula d’Osona, que compta amb 1.200 persones inscrites i 300 en llista d’espera, ha arribat a un acord amb El 9 TV que, cada dimecres a partir del 14 d’octubre, emetrà  en directe les conferències a excepció de l’últim dimecres dels mesos d’octubre, novembre i desembre, quan les sessions seran presencials a l’Atlàntida. Per aquestes sessions, a les quals podrà assistir un màxim de 500 persones corresponent al 70% de l’aforament, caldrà reservar seient a través de la web de l’Atlàntida i es demanarà el número de carnet de soci. “Serà una prova pilot per veure si la gent s’anima a venir i per posar en funcionament el nou carnet, que ens permetrà millorar el control d’entrades”, afirma el president de l’Aula, Isaac Pérez. A partir del mes de gener la junta de l’Aula valorarà si es tornen a fer les conferències en el format presencial com de costum, o bé es perllonguen aquestes mesures fins més endavant.