Nou software per controlar la qualitat de l'aire a Can Baumann
Climatització de l'altell de Can Baumann
Control de la qualitat de l'aire a Can Baumann

Les instal·lacions de la Facultat de Medicina, les primeres a tenir un nou programari de gestió integral de l’edifici

25.05.2023

En el marc de les accions de sostenibilitat promogudes des de l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals de la UVic, a la Facultat de Medicina, en particular, i a l’edifici de Can Baumann, amb caràcter general, s’han fet diferents actuacions emmarcades en diversos àmbits de treball. La primera, relacionada amb l’Smart Campus, és la integració del BMS (Building Management System). Des del mes de desembre passat, la Facultat té el programari i maquinari de supervisió i control SCADA, en què s’integren els senyals de seguretat (detecció d’incendis, control d’intrusió, càmeres de videovigilància...) i de serveis generals (aire condicionat, il·luminació, climatització, qualitat de l’aire...).

Pel que fa a la gestió de l’aigua, s’han instal·lat aixetes de carbó actiu als UCoworking office, acció lligada a la retirada de la font d’aigua embotellada (tal com marca el Pla local de prevenció de residus municipals de l’Ajuntament de Vic). Igual que en la resta d’edificis, es fa un seguiment del consum d’aigua i d’energia, així com de la producció de les plaques fotovoltaiques. Aquestes, instal·lades l’any 2021, cobreixen entre un 9 i 6  % del consum total de l’edifici de Can Baumann.

Mobilitat i residus

En l'àmbit de la mobilitat, la FESS també pot fer ús dels vehicles elèctrics de Som Mobilitat per als seus desplaçaments corporatius. A l’exterior de l’edifici disposa d’un punt de recàrrega per a vehicles elèctrics. A més a més, el servei de valisa intern, amb Fundació Areté-Osonament, també passa per l’edifici en la seva volta diària.

Referent als residus, hi ha un punt per a la recollida d'aparells elèctrics i electrònics, que es gestionen per part de l’empresa autoritzada ACS Recylcing, i un contenidor per a la recollida de paper i cartó. Cal recordar també que és un campus lliure de fum i que es calculen les emissions de gasos d’efecte hivernacle.