Recerca

Presentació de la conferència de Blanch i Torres

Les investigadores Consol Blanch i Míriam Torres participen al Trufforum 2021

18.03.2021

Consol Blanch, professora emèrita i investigadora del CT BETA i Míriam Torres, professora i investigadora del grup de recerca Methodology, Methods, Models and Outcomes of Health and Social Sciences (M3O) van presentar al Trufforum 2021 el taller virtual “Com gaudir i reconèixer l’aroma d’una bona tòfona” des de l’Aula Magna de la UVic-UCC. Les activitats relacionades amb el Trufforum 2021, la quarta edició del Congrés Europeu de la Tòfona i la Gastronomia, impulsat per l’European Mycological Institut (EMI), van començar el mes passat.

En la conferència-taller, les doctores Consol Blanch i Míriam Torres van descriure les característiques de la tòfona, concretament els atributs del seu aroma, fent una comparativa amb olors comunes conegudes pels consumidors i ensenyant a identificar els matisos de l’olor de la tòfona. En aquest taller també es va esmentar com acostumaven a realitzar les anàlisis sensorials de les tòfones en altres edicions del Trufforum, amb la col·laboració de Carles Ibañez (LUCTA) i Albert Hueso (La NuNutrició).

La UVic-UCC també va oferir dos documents d’arxiu d’edicions anteriors de les Jornades de divulgació sobre el conreu i les característiques de la tòfona:

• Univers Tòfona, coordinat per la Dra. Consol Blanch. Vídeo-reportatge d'El 9 TV sobre la II Jornada de divulgació sobre el conreu i les característiques de la tòfona. (UVic-UCC, 2013).
  •  “Estratègies per a la conservació en fresc de la tòfona negra”, a càrrec del Dr. Domingo Blanco Parmo de la Universidad de Zaragoza. Document d’arxiu de la III Jornada de divulgació sobre el conreu i les característiques de la tòfona. (UVic-UCC, 2014).

Les activitats del Trufforum 2021 es desenvoluparan en quatre seus a Catalunya (Vic), Castellà-Lleó (Sòria, Burgos, Valladolid), Aragó (Terol) i Occitània (França) entre finals de febrer i la primera quinzena d’abril. Donada la situació de pandèmia, totes les activitats es portaran a terme en format virtual i quedaran enregistrades a la web del Trufforum i al canal de YouTube.