Jornada de Recerca de la FEC

Les xarxes socials i la perspectiva de gènere, presents en la Jornada de Recerca de la FEC

La Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC) va reunir el passat 21 de març a part del seu personal investigador en una jornada dedicada a la recerca. La sessió tenia per objectiu donar a conèixer entre companys les investigacions que es porten a terme en les àrees de coneixement pròpies de la Facultat: l’empresa i la comunicació. Durant la sessió, els assistents van poder compartir coneixements, així com intercanviar dubtes i inquietuds relacionats amb la recerca acadèmica.

Tendències actuals en recerca

Les xarxes socials i la perspectiva de gènere van ser presents en cinc de les vuit investigacions que es van mostrar, fet que posa de manifest les tendències acadèmiques actuals. Així, es va parlar sobre l’autoimatge dels preadolescents a les xarxes, les variables que interseccionen amb el gènere i l’explicació que en donem a petits i grans o l’ús de tècniques de màrqueting per rastrejar l’impacte del carboni o per explorar les possibilitats de difusió d’un petit club esportiu incloïen l’estudi dels elements de comunicació digital o les reflexions sobre el gènere en les seves investigacions. D'altra banda, també es van exposar recerques relacionades amb l’anàlisi de l’atur estructural a Espanya, la relació espacial del vot a la ultradreta en les àrees metropolitanes de Madrid i Barcelona i l’estudi de figures clau en l’avenç de la llengua de signes catalana i el seu impacte en la inclusió i dignificació de les persones sordes.

Els projectes europeus com a via de finançament

Un altre dels temes tractats durant la sessió van ser les necessitats de finançament de la recerca i els projectes europeus com a noves vies d’obtenció de recursos que han anat apareixent en els darrers anys. En aquest sentit, es va fer palesa la complexitat i especificitat dels processos per optar a finançament europeu, així com també, l’elevada demanda per gestionar-lo un cop obtingut la qual cosa requereix molt temps, recursos i coneixements especialitzats.

La jornada es va tancar amb una valoració positiva per la majoria d’assistents, la qual van qualificar com a “enriquidora i motivadora”.