Institucional

Acte de signatura entre la UVic i l'Escorial, que passa a ser centre vinculat de formació professional

L’Escorial esdevé centre de formació professional vinculat a la UVic-UCC

15.06.2023

El Centre de Formació Professional Escorial Vedruna passa a ser centre vinculat a la UVic-UCC gràcies al conveni signat divendres passat a la seu del Rectorat. L’acord té per objectiu establir una col·laboració estable entre ambdues institucions, especialment entre els graus universitaris de la UVic-UCC i els cicles formatius de grau superior que imparteix Vedruna Escorial Vic, i que són els cicles formatius de grau superior de Tècnic d’Educació Infantil, Tècnic d’Integració Social, i Administració de Sistemes Informàtics i Xarxes.

Gràcies a aquest conveni, els estudiants que hagin acabat el cicle formatiu de grau superior i vulguin continuar els seus estudis a la UVic-UCC gaudiran d’un descompte de crèdits i, gràcies a la fórmula 2 + 3, podran obtenir el cicle i el grau universitari en cinc anys. L’acord també preveu altre tipus de col·laboració en matèria de docència entre les dues institucions.

L’acte de signatura, a càrrec del rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, i el director general de Vedruna Escorial, Ramon Rial, també va comptar amb la presència del delegat del rector per la Formació Contínua, Antoni Llobet; la directora del Campus Professional de la UVic, Montserrat Fontarnau, i la futura directora general de Vedruna Escorial, Marta Ricart.

En benefici dels estudiants

Ramon Rial va posar en valor la signatura del conveni “que no té altre objectiu que establir uns ponts de relació en benefici dels estudiants”. Per la seva banda, Antoni Llobet va explicar la voluntat de la UVic-UCC de portar a terme una política activa de col·laboració amb els centres de formació professional, com Joviat, de Manresa; la Fundació Eduard Soler, de Ripoll, o el Seminari de Vic, que ja són centres vinculats, “per tal que els estudiants sàpiguen que tenen un itinerari universitari més enllà del cicle”.

Finalment, el rector de la UVic-UCC va explicar l’aposta de la UVic-UCC per considerar la formació professional com a formació superior, tal com fan diversos països europeus “ja que són dues cares de la mateixa moneda, amb la diferència que uns estudis són més pràctics i els altres són més teòrics”. En aquest sentit, la nova Llei orgànica d’ordenació i integració de la formació professional estableix que les universitats han de promoure la col·laboració amb els centres que imparteixen ensenyaments de formació professional de grau superior, a fi de desenvolupar nous models de relació entre les universitats, “i és precisament en aquest context que neix la figura del centre vinculat”, va afirmar.