ALEX BOADA

L'estudiant Àlex Boada, nou vicepresident d'Organització Territorial del Consell Estatal d'Estudiants de Medicina

19.11.2020

L'estudiant de quart curs del grau en Medicina, Àlex Boada, és el nou vicepresident d'Organització Territorial del Consell Estatal d'Estudiants de Medicina (CEEM). Així es va decidir en les passades Jornades Estatals d'Estudiants de Medicina que es van celebrar del 13 al 17 d'octubre. Posteriorment, l'11 de novembre, la junta d'estudiants es va presentar a la directiva del Consell General de Metges (CGCOM) en una jornada on es van intercanviar idees entre ambdues parts.

En paraules de Boada, la seva implicació en la representació estudiantil des de primer any de carrera li ha permès aquest curs "veure'm amb determinació per anar un pas més enllà i formar part de la comissió executiva". Destaca que aquesta és una bona oportunitat per contribuir a millorar i homogeneïtzar els aspectes que afectin als estudiants de Medicina, a la Facultat i a tot el territori. Sobre la importància de la representació d'UMedicina en aquest òrgan, Boada defensa que cal formar part d'iniciatives com aquestes "no solament per traslladar l’opinió i aportar el nostre punt de vista, sinó també per esdevenir, a nivell general, agents actius de la conscienciació, el canvi i l'esperit crític". Les reunions bianuals del Consell permeten a les facultats i als seus estudiants posar en comú les opinions sobre diverses temàtiques d’interès, per tal d’organitzar-se i actuar en conseqüència.

Aquest òrgan, que ja té establerts reptes a curt, mitjà i llarg termini, se centrarà en temes com la representació estudiantil, l’activisme, la docència o la igualtat efectiva de gènere. En un pla individual, i com a vicepresident d'Organització Territorial, Boada ressalta la importància que "tot l'estudiantat se senti representat per igual, a més d'intentar plasmar aquests reptes actuals en mesures i reivindicacions tangibles". Pel que fa a la Facultat de Medicina, i a través de l'Associació d'Estudiants de Medicina de la UVic-UCC (AEMUVic) que es va fundar el primer any de desplegament del grau, Boada afirma que, "seguirem vetllant per informar de manera objectiva les nostres companyes i companys, portar la seva opinió al Consell i adquirir de manera íntegra aquest rol proactiu en la nostra formació”.

L'objectiu de la reunió entre la CCEM i la CGCOM era l'enfortiment de relacions entre els dos consells, que inclou la col·laboració en àmbits com la formació mèdica pre i postgrau, la defensa de la professió i la seguretat dels pacients o l’organització dels metges. Els estudiants també van tenir l’oportunitat de parlar sobre tot allò referent a la pandèmia i les seves consequències i, “tot i saber que venen uns mesos durs, ens vam reafirmar en apostar pel futur de la professió mèdica i de l'estudiantat de Medicina”.